تهران- ایرنا- وزیر دفاع آمریکا روز چهارشنبه در سفر به مصر با «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر دیدار و با وی درباره همکاری‌های دوجانبه و تحولات منطقه‌ای و بین المللی گفت وگو کرد.

به گزارش ایرنا از الأهرام مصر، «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا در سفر به قاهره با «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر دیدار و گفت وگو کرد.

«احمد فهمی» سخنگوی ریاست جمهوری مصر گفت: «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور در دیدار با وزیر دفاع آمریکا بر تمایل مصر برای تقویت مشارکت راهبردی با این کشور و همچنین افزایش همکاری و هماهنگی موجود بین دو کشور در زمینه‌های مختلف به ویژه نظامی و امنیتی با توجه به اهمیت این موضوع برای حمایت از تلاش‌ها برای بازگرداندن امنیت و ثبات و تحکیم صلح در منطقه خاورمیانه تاکید کرد.

از سوی دیگر آستین با ابراز قدردانی کشورش از رهبری مصر و نقش مهم این کشور در خاورمیانه به عنوان یک نیروی تثبیت کننده منطقی و مسئولیت پذیر، بر تمایل واشنگتن برای ادامه پیشبرد و توسعه همکاری و مشارکت راهبردی با مصر به ویژه در بعد همکاری‌های دفاعی که رکن اصلی روابط دو کشور است، تاکید کرد.

سخنگوی ریاست جمهوری مصر افزود: در این دیدار پیرامون تعدادی از مسائل منطقه‌ای و بین المللی بحث و تبادل نظر شد.

وی اضافه کرد، السیسی بر اهمیت تشدید تلاش‌های بین‌المللی برای رسیدن به آرامش در سرزمین‌های فلسطینی و توقف اقدامات یکجانبه و تنش زا تاکید کرد و گفت: راه‌حل تشکیل دو کشوری، مطابق با مراجع حقوقی بین‌المللی، راه دستیابی به صلح عادلانه و جامع است که به نفع همه مردم منطقه نیز است.

در این نشست همچنین تلاش‌ها برای ارتقای صلح و ثبات در سطح بین المللی با توجه به بحران‌های پی در پی جهانی که بر کشورهای مختلف جهان سایه افکنده، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وزیر دفاع آمریکا پیش از سفر به مصر به اردن و عراق نیز سفر کرده بود و قرار است پس از مصر به فلسطین اشغالی برود.