قزوین - ایرنا - سرپرست سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: کالاهای اساسی مورد نیاز مردم استان برای ایام نوروز و ماه مبارک رمضان از جمله گوشت و میوه با تدابیر اندیشیده شده تامین و ذخیره سازی شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد حسین عطایی روز پنجشنبه در نشست کارگروه امنیت غذایی استان قزوین افزود: کالاهای اساسی یاد شده شامل گوشت منجمد قرمز و سفید (مرغ) و همچنین برنج،روغن، شکر، خرما، تخم مرغ و روغن است.

وی اظهار کرد: با برنامه ریزی های انجام شده و روند جوجه ریزی در مرغداری های گوشتی استان قزوین مشکلی در تامین مرغ گرم مورد نیاز شهروندان قزوینی در هفته پایانی سال و همچنین تعطیلات نوروز و ماه مبارک رمضان نخواهیم داشت.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین افزود: میوه تنظیم بازار عیدنوروز استان نیز خریداری و ذخیره سازی شده و از پایان هفته آینده توزیع آن آغاز خواهد شد.

این مسوول اضافه کرد: از سوی اصناف نیز میوه به میزان لازم تامین شده و کمبودی برای ایام نوروز در استان نخواهیم داشت.

عطایی با بیان اینکه نمایشگاه عیدانه با هدف توزیع کالاهای اساسی در استان قزوین از هفته نماینده در نمایشگاه بین المللی راه اندازی می شود،اظهار کرد: با هماهنگی های انجام شده انواع کالاهای اساسی غذایی و مایحتاج عمومی با نرخ تنظیم بازار و قیمت مصوب دولتی در این نمایشگاه عرضه خواهد شد.

این مسوول همچنین گفت: بازرسان جهاد کشاورزی نظارت خود را بر بازار تشدید کرده اند و شهروندان هرگونه شکایت در رابطه با کم فروشی، گران فروشی و عرضه خارج از شبکه و عدم درج قیمت را می توانند با شماره 124 درمیان بگذارند تا به سرعت مورد رسیدگی قرار بگیرد.