یزد- ایرنا- رییس هئیت هندبال استان یزد گفت: امسال اتفاقات خوبی برای هندبال استان رقم خورد که کسب رتبه سوم ارزیابی عملکرد برای دومین سال پیاپی در بین هیئت های کشور از جمله مهمترین این اتفاقات است.

به گزارش پنجشنبه روابط عمومی هئیت هندبال استان یزد "ابوالفضل خوشنویس" ادامه داد: از دیگر اتفاقات خوب، کسب مقام نائب قهرمانی دختران در مسابقات هندبال استعدادهای برتر و کسب مقام پنجمی پسران یزدی در همین مسابقات است.

وی با اشاره به حضور تیم هندبال سنگ اهن بافق در لبگ برتر بانوان و تیم هندبال پیشگامان کویر در لیگ دسته دوم آقایان کشور ابراز داشت: امسال یکی از اقدامات ارزشمند در حوزه آموزش و ارتقای دانش داوران و مربیان صورت گرفت به نحوی که داوران و مربیان استان در دوره های ارتقای مربیگری و داوری به ویژه دوره مربی گری e جهانی که در ان خانم ها صحافی و فخری و اقای غیب اللهی حضور داشتند.

وی از کسب مفام سومی تیم هندبال سنگ آهن بافق در مسابقات لیگ دسته اول آقایان کشور خبر داد و اظهار داشت: امیدواریم این تیم بتواند در لیگ برتر حضور داشته باشد.

رئیس هئیت هندبال استان در بخش دیگری از سخنانش به برگزاری مسابقات لیگ دسته دوم بانوان کشور به میزبانی یزد اشاره کرد و گفت: این مسابقات با حضور ۷ تیم از استان های یزد، فارس، خراسان رضوی و چهار محال و بختیاری که البته سهم استان های یزد و خراسان رضوی هر کدام دو تیم بود طی ۵ روز در خانه هندبال استان (ورزشگاه شهید میرجلیلی) برگزار شد.

خوشنویس با بیان اینکه تیم های دختران آفتاب و کلدیس کاشی مجومرد به عنوان نمایندگان یزد در این مسابقات حضور داشتند ابراز داشت: ۱۳ داور، ناظر و نماینده فدراسیون در این مسابقات حضور داشتند که دو کوبل داوری شامل خانم ها فاطمه و فهیمه خوشنویس، مینا محتشمی و زهرا مسلمان از یزد بودند البته خانم حاجیان به عنوان سرپرست فنی و خانم بطاری هم به عنوان ناظر فدراسیون حضور داشتند.

رئیس هئیت هندبال استان در پایان ابراز داشت : سه تیم تربت حیدریه، دختران افتاب یزد و دختران پارسی شیراز به ترتیب به مقام های اول تا سوم رسیدند که دو تیم اول به لیگ دسته اول هندبال بانوان کشور راه یافتند.