کرمان- ایرنا- اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در اطلاعیه‌ای از شاعران و علاقه‌مندان برای شرکت در بیست و هشتمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی کرمان دعوت کرده تا ۱۰ فروردین ماه ۱۴۰۲ آثار و اشعار خود را به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، روابط عمومی این اداره کل درباره چگونگی ارسال آثار به این جشنواره توضیح داده است: شاعران و علاقه‌مندان برای شرکت در بیست و هشتمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی کرمان آثار و اشعار خود را به دبیرخانه جشنواره به نشانی portal.shamstoos.ir ارسال کنند.
در بخش دیگری از این گزارش که براساس هماهنگی‌های انجام شده فردا(جمعه) جمعی از اساتید و شاعران استان با سفر به شهرستان اُرزوئیه، کارگاه آموزشی و مراسم شعرخوانی ویژه‌ای با حضور شاعران این شهرستان برگزار می‌کنند که این کارگاه یک روزه از سوی دبیرخانه دائمی جشنواره بین‌المللی شعر رضوی کرمان تدارک دیده شده است.

براساس فراخوان بیست و هشتمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی که چندی پیش منتشر شد این جشنواره با محوریت سیره رضوی اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ در کرمان برگزار می‌شود.

طبق محتوای متن فراخوان جشنواره بین‌المللی شعر رضوی، ترویج اندیشه امامت و تحکیم نظام ولایت با محوریت شخصیت، سیره و معارف امام رضا(ع) و فرهنگ رضوی در سطح جامعه از طریق گسترش فعالیت‌های فرهنگی، هنری و رسانه‌ای، شناسایی، معرفی و گرامیداشت تولیدکنندگان و پدیدآورندگان برتر آثار فاخر فرهنگی، هنری و رسانه‌ای مرتبط با آن حضرت، فرآوری محتوای تولیدی جشنواره‌ برای انتشار در رسانه‌های اجتماعی و فضای مجازی، استفاده از ابزار موثر و زبان گویای شعر باهدف ترویج معارف دینی، رضوی و حمایت از شاعران آیینی کشور به ویژه شاعران جوان از اهداف این جشنواره است.

جشنواره بین‌المللی شعر رضوی شامل بخش‌های کلاسیک (غزل، قصیده، مثنوی و... )، ترانه و سبک‌های نو (نیمایی، سپید و ...) است که قرار است بنیاد بین‌المللی فرهنگی‌هنری امام رضا (ع) با مشارکت معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان به مناسبت دهه کرامت آن را در کرمان برگزار کند.