شهرکرد- ایرنا- استاندار چهارمحال و بختیاری میزان اعتبارات اختصاص یافته به استان در سال‌جاری را بی‌نظیر دانست و گفت: اعتبارات تخصیص یافته به استان در سال ۱۴۰۱ معادل بودجه استان در ۶ سال گذشته آن است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، غلامعلی حیدری روز پنجشنبه در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان افزود: چهارمحال و بختیاری جزو سه استان اول کشور در بیشترین اعتبارات مصوب سفر رییس‌جمهور بوده است و برای تخصیص این اعتبارات پیگیری بسیار و کار دسته‌جمعی انجام گرفته است.

وی تصریح کرد: تخصیص مناسب اعتبارات می‌طلبد تا برای جذب آن سرعت داده شود و از این موقعیت برای خدمت‌رسانی بیش از پیش به مردم استفاده کرد.

استاندار چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه یکی از معیارهای ارزیابی مدیران نحوه جذب اعتبارات است، اظهار داشت: مدیران باید تمام توان خود را به کار گرفته تا با جذب به موقع اعتبارات، طرح‌های عمرانی را فعال و تکمیل کنند.

حیدری تصریح کرد: تا پایان اردیبهشت باید تعدادی از طرح‌های عمرانی استان تکمیل و افتتاح شود از همین رو با وجود اعتبار مناسب در استان، ضرورت دارد تا با کار و تلاش شبانه‌روزی نتیجه این اعتبارات در تکمیل طرح‌ها خود را نشان دهد.

وی با تاکید بر تدوین برش شهرستانی اعتبارات استان، خاطرنشان کرد: کمیته جذب اعتبارات از سوی معاون عمرانی تشکیل و نحوه جذب اعتبارات به صورت دقیق رصد شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: فرمانداران بر فعال شدن طرح‌های عمرانی شهرستان‌های خود و همچنین جذب اعتبارات شهرداری‌ها نظارت جدی داشته باشند.

حیدری تصریح کرد: هرگونه برگشت اعتبار از سوی دستگاه‌های اجرایی پذیرفته نیست و مدیران دستگاه‌های اجرایی ملزم هستند تا شهریور ۱۰۰ درصد اعتبارات تخصیصی به دستگاه خود را جذب کنند.

وی با بیان اینکه فصل کار در استان با توجه به شرایط جغرافیایی محدود است، افزود: قبل از بارش‌های زمستانی استان به کارگاه فعال تبدیل شده بود و اکنون که شرایط جوی مساعد شده باید این روند ادامه پیدا کند.

استاندار چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: استان نسبت به جذب اعتبار بحران در کشور اول است و مابقی اعتبارات بحران باید جذب شود.

حیدری افزود: سند توسعه شهرستان کوهرنگ در این دولت مصوب شد و اعتباراتی هم از این طریق به استان اختصاص یافته است.

وی بر ضرورت فعال شدن سیستم مدیریت شفاف‌سازی در استان خبر داد و گفت: در قالب این سیستم تمامی دستگاه‌ها باید اقدامات و اطلاعات خود را در سامانه وارد کنند و گزارشی از آن به طور مرتب در ستاد مدیریت و برنامه‌ریزی اعلام شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری همچنین تدوین سند توسعه و پیشرفت استان را خواستار شد و گفت: باید این سند در سفر دوم رییس جمهور به استان آماده رونمایی شود.

حیدری با بیان اینکه درآمد مازاد استان در کشور بالاتر از سایر استانهای بوده است، اظهار داشت: با توجه به درآمد خوب استان مطالبات اعتبارات هزینه‌ای هم پرداخت شود.

به گزارش ایرنا، در این نشست گزارشی در خصوص میزان اختصاص و جذب اعتبارات سال ۱۴۰۱ استان ارائه شد، همچنین با رای اکثریت اعضای ستاد توسعه و مدیریت استان، اجرای ۱۸ عنوان طرح پژوهشی به تصویب رسید.