کاشان - ایرنا - رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آران و بیدگل گفت:همزمان با هفته منابع طبیعی (۱۵ تا ۲۱ اسفند ماه) ۱۰هزار و ۵۰۰ اصله درخت در این شهرستان توزیع شده است.

سید مجتبی شریفیان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:این درختان مثمر و غیرمثمر شامل سنجد، زبان گنجشک ، سرو، کاج و توت است که با همکاری شهرداری آران و بیدگل و اداره منابع طبیع و آبخیزداری بین مردم توزیع شده است.

وی اظهار کرد:مهم‌ترین کار و مسئولیت در این شرایط توجه به طبیعت بوده و هفته منابع طبیعی بهانه خوبی است که هر کس به وظیفه خود در این زمینه عمل کند؛ در چنین مناسبت‌هایی وظیفه داریم به طبیعت و به ویژه بحث درختکاری توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آران و بیدگل گفت:درختکاری راهکاری موثر و مقرون به صرفه برای مقابله با مشکل فزاینده آلودگی هوا در کشور است.

شریفیان افزود:امسال با تدبیر دولت سیزدهم و تاکید ویژه مقام معظم رهبری قرار شد که طی چهار سال آینده، در راستای توسعه فضای سبز و کاهش آلودگی با کمک مردم یک میلیارد اصله نهال در نقاط مختلف کشور کاشته شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت:مردم در مراسم چهارشنبه سوری از قطع درختان خشک و آتش زدن آنها خودداری کنند چون این اقدام ممکن است موجب ایجاد آتش سوری در کل جنگل و تاغ زار های آران و بیدگل شود.

شهرستان آران و بیدگل با برخورداری از نزدیک به ۴۰ درصد از تاغزارهای استان، در فاصله ۶ کیلومتری کاشان و ۲۱۵ کیلومتری شمال اصفهان واقع است.