اردبیل _ ایرنا - رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: وکلا در کنار عدالت محوری ، امانتداری و ارتقای دانش حقوقی و قضایی، از علوم روز به‌ویژه فناوری‌های نوین برای خدمت به مردم بهره بگیرند.

به گزارش ایرنا ، حجت‌الاسلام حسین کثیرلو روز پنجشنبه در مراسم هفتادمین سالروز استقلال کانون وکلا و روز وکیل مناسبت‌های مذهبی را فرصتی مناسب برای خودسازی از معارف عظیم اسلامی دانست و اظهار کرد: امنیت ، عدل و آسایش و رفاه عمومی نیاز مردم است.

وی افزود: این سه مقوله اوج تفکر، اندیشه و علم و مبنای قانونگذاری در هر جامعه است که مسلما بدون توجه به آن عدالت اجتماعی تحقق نمی‌یابد.

وی خاطرنشان کرد: اگر حکومتی بخواهد خود را ارزیابی کند بهترین معیار سنجش میزان موفقیت، همان سه شاخص مهم عدالت، امنیت و آسایش است.

مقام عالی قضایی استان اردبیل همچنین با اشاره به پویایی و عملکرد کانون وکلا ، ارتباط، هماهنگی، هم‌افزایی و تعامل بین کانون وکلا و مجموعه قضایی استان را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: حرکت بر مدار قانون و گسترش همکاری‌ها بر مبنای آن موجب تحقق عدالت و جلب رضایتمندی مردم خواهد شد.

وی با بیان ویژگی‌های وکیل گفت: عدالت محوری و داشتن توانمندی‌های علمی و بروز کردن دانش حقوقی و قضایی مولفه‌ای مهم است که می‌تواند در صدور آرای متقن از سوی قضات موثر باشد.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل همچنین با اشاره به جایگاه وکلا، آراستگی ظاهر ، امانتداری و حفظ اسرار مردم را از دیگر شاخص‌های وکیل ذکر کرد و افزود: در حکومت اسلامی رعایت شئونات اسلامی و حفظ ارزش‌های اسلامی در قانون مورد تأکید بوده و همه ما مکلف به رعایت آن هستیم.

حجت‌الاسلام کثیرلو با بیان اینکه رویکرد اصلی دستگاه قضایی استان بر اساس سند تحول قضایی است ، خاطر نشان کرد: سند تحول قضایی مورد تاکید مقام معظم رهبری و رئیس قوه قضائیه است، لذا بر همین مبنا دستگاه قضایی استان سعی می‌کند بر محورهای این سند حرکت کند.

وی افزود: یکی از شاخصه‌های مورد تأکید در این سند بهره‌مندی از فناوری‌های نوین در ارائه خدمت به مردم است ، لذا دستگاه قضایی استان و نهادها و مراکز وابسته به آن نیز باید تمام تلاش خود را در بکارگیری از فناوری‌ها برای تسریع و تسهیل در امورات مردم باید بکار ببندند.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل ادامه داد: از مهم‌ترین نمودهای استفاده از ظرفیت‌های فناوری‌های نوین در دستگاه قضایی و مجموعه‌های وابسته به آن استفاده از دفاتر خدمات الکترونیک قضایی ، سامانه ثنا ( ابلاغ الکترونیک اوراق قضایی) و نیز استفاده از دادرسی‌های الکترونیکی است که برای رسیدن به نتایج مطلوب‌تر باید از بیش از پیش تلاش کرد.