ساری - ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استاندار مازندران گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۵۶ هزار و ۹۲۹ شغل جدید در سامانه رصد این استان ثبت شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسن خیریانپور شامگاه پنجشنبه در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان که با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در محل استانداری برگزار شد، میزان سهمیه در نظر گرفته شده برای ایجاد اشتغال در سال جاری را ۵۳ هزار و ۷۶۲ شغل اعلام کرد و افزود: اشتغال ثبت شده در سامانه رصد استان ۱۰۸ درصد رشد داشته است.

وی ادامه داد: با توجه به ظرفیت های موجود سهم شهرستان ها و دستگاه های اجرایی در ایجاد اشتغال مشخص و به دستگاه ها نیز ابلاغ شده است.

معاون استاندار مازندران گفت: با همت و تلاش صورت گرفته نرخ بیکاری در استان از ۷.۷ درصد به ۵.۵ درصد کاهش یافت و پس از خراسان رضوی، مازندران بیشترین کاهش نرخ بیکاری را در مقایسه با دیگر استان ها به خود اختصاص داده است.

خیریان پور افزود: نرخ مشارکت اقتصادی استان در تابستان امسال به نسبت مدت مشابه سال‌ گذشته ۲.۲ دهم درصد رشد یافته‌ است.

وی ادامه داد: نرخ مشارکت اقتصادی در این استان از ۴۲.۸ درصد در ابتدای امسال، اکنون بیش از ۲ درصد افزایش یافته است.

معاون استاندار مازندران خاطرنشان کرد: در حوزه توانمندسازی افراد نیز تاکنون ۲ هزار و ۸۱۰ نفر آموزش های مرتبط با حرفه آموزی را فرا گرفتند و در راستای اجرای طرح مهارت آموزی سربازان منقضی خدمت نیز تاکنون ۶ هزار و ۲۵۹ نفر آموزش توانمندسازی را فرا گرفتند.

خیریان پور افزود: در راستای بهبود فضای کسب و کار در سطح استان نیز با بهره گیری از ظرفیت های موجود، شورای گفت و گوی دولت فعال شد و با برگزاری جلسات مستمر جهت تحقق شعار سال در بخش تولید، دانش بنیان و اشتغال اقدامات لازم انجام شده است.

وی بیان کرد: تعداد شرکت های دانش بنیان با تلاش های صورت گرفته ، تعداد این شرکت از ۹۴ شرکت اکنون به ۱۲۰ شرکت افزایش یافته است و تعداد محصولات تولیدی این شرکت ها نیز از ۵۹۵ محصول اکنون به ۶۶۰ کالا افزایش یافته است.

خیریانپور از برگزاری همایش فرصت های سرمایه گذاری و شناسایی و احصای یکهزار و ۱۹۰ فرصت سرمایه گذاری در مازندران خبرداد و گفت: از ۱۹۲ واحد تملیکی در مازندران، تاکنون ۱۲۵ واحد صنعتی از تملک بانک ها خارج شدند و ۹۱ واحد تولیدی مستقر در شهرک های صنعتی نیز احیا شدند.

وی افزود: در حوزه اشتغال، ۵۹۱ طرح نیز درسطح استان شناسایی شد و از محل بند ب تبصره ۱۶ برای پرداخت تسهیلات اشتغالزایی، بهزیستی و کمیته امداد عملکرد مطلوبی داشتند.

معاون استاندار مازندران از پرداخت ۲ هزار و ۵۲۷ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال از ابتدای امسال تاکنون در مازندران خبر داد و بیان کرد: در بخش دام و طیور نیز تاکنون ۸۵۵ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شد و مازندران در این بخش رتبه سوم کشوری را در اختیار دارد.

سید صولت مرتضوی وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی در سفری ۲ روزه به مازندران پس از بازدید از شرکت آنتی بیوتیک سازی ایران در ساری، در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری مازندران که در محل استانداری در حال برگزاریست حضور یافت.‌

بازدید از شرکت‌های تعاونی پرورش ماهیان خاویاری قره‌برون، پایانه صادراتی محصولات کشاورزی روماک‌گستر پارس در جویبار از برنامه‌های سفر ۲ روزه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به استان مازندران است.

شرکت در کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری استان مازندران، افتتاح و بازدید از چند پروژه بزرگ صنعتی، آغاز عملیات ساخت ۲ فروند کشتی چندمنظوره سه هزار و ۵۰۰ تنی شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا)، از دیگر برنامه های پیش‌بینی شده وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این سفر ۲ روزه به مازندران است.