جیرفت- ایرنا- دادستان عمومی و انقلاب شهرستان جیرفت گفت: اختلافات در شورا و وضعیت شهرداری به ضرر شهر است و مردم نگران این موضوع هستند که باید هرچه سریعتر به نفع شهروندان حل و فصل شود.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی دادگستری شهرستان جیرفت، افشین صالحی‌نژاد روز پنجشنبه در دیدار با شهردار و اعضای شورای شهر جیرفت، اظهار کرد: شورا و شهردار امین مردم هستند و با توجه به اینکه اعضای شورا توسط مردم انتخاب می شوند، سهم به سزایی در آرامش شهر و اتحاد بین مردم دارند.

وی ادامه داد: مجموعه دادستانی تا آنجایی که بتواند با شورا و شهرداری در راستای اجرای قانون همکاری لازم را خواهد داشت.

صالحی نژاد به تعدادی از مشکلات اجتماعی و معضلات شهر مثل کشتارگاه و لندفیل اشاره کرد و خواستار رفع این معضلات شد چون در این خصوص سابقا مصوباتی در شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان به تصویب رسیده بود.

وی با بیان اینکه لازمه خدمت در هر شهری شناخت فرهنگ آن است، اضافه کرد: هر شهر با توجه به فرهنگ خاص خود رفتار خاصی را می طلبد که باید با ظرافت و دقت از عهده آن برآمد.

صالحی‌نژاد با بیان اینکه خدمت به مردم نعمتی بزرگ است و باید قدردان آن باشیم، گفت: فرصت خدمت بسیار کم است و ما باید در این زمان کوتاه تا می توانیم به مردم خدمت کنیم و موجبات رضایت آنها را فراهم آوریم.

وی به ویژگی یک مسئول خوب اشاره کرد و افزود: مسئولان باید روانشناس، مردم شناس و طبیب خوبی باشند تا بتوانند درمانگر خوبی نیز باشند.

به گزارش ایرنا، اختلافات موجود در شورای شهر جیرفت موجب شده تا سمت شهرداری این شهر برای حدود بیش از یک سال از ثبات برخوردار نباشد.

پیش از این شورای شهر، شهردار جدیدی را در تاریخ ١۶ بهمن ماه انتخاب کرد چون صلاحیت شهردار منتخب جیرفت که ۲۵ مهرماه امسال با رای اکثریت اعضای شورا انتخاب شده بود به تایید نرسید.

نعمت‌الله حسین زاده شهردار منتخب جیرفت درحالی مهرماه امسال توسط اکثریت اعضای شورا انتخاب شد که چند سال قبل از آن هم از سال ۹۶ تا ۱۴۰۰ شهردار جیرفت بود.

پیش از این محمود معناصری شهردار جیرفت بود که بعد از استعفا از عضویت شورای شهر، شهریور سال گذشته با رای همکارانش(اعضای شورا) به سمت شهردار انتخاب شد اما بعد از گذشت حدود یک سال، اختلاف بین آنان آنقدر بالا گرفت که امکان ادامه فعالیت او میسر نبود.

درحالی که اکثریت اعضای شورای جیرفت معناصری شهردار سابق را استیضاح کرده بودند و پیش از آنکه نهادهای بالادستی شورا مصوبه شورا را تایید یا رد کنند، معناصری از شهرداری استعفا کرد.

با این حال شهر مهم و بزرگ جیرفت در استان کرمان طی دوره جدید مدیریت شهری از شهردار یا شهردار با ثبات محروم بوده است.

پس از این بلاتکلیفی، شورای شهر جیرفت حجت دلفاردی دیگر عضو شورا را چندی پیش به عنوان شهردار منتخب برگزیدند و باید منتظر بود و دید مراحل تایید صلاحیت وی به تایید نهایی می رسد یا خیر.