آبادان- ایرنا- امام جمعه آبادان به وحشی‌گری های اخیر علیه ملت ایران اشاره‌کرد و گفت: بدخواهان نظام و مردم بخاطر ناکامی در اغتشاشات، تلاش دارند که از ملت ایران انتقام بگیرند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام عبدالحسین غبیشاوی در خطبه های نماز جمعه این هفته آبادان اظهارکرد: دشمن پس از ناکامی در فتنه گذشته، وارد مرحله جدید از برنامه ریزی های خود شده تا دانش‌آموزان را مورد اهداف خصمانه خود قرار دهد.

وی افزود: دشمن وحشی به دور از انسانیت تلاش می‌ کند با اینگونه اقدامات از دانش‌ آموزان و خانواده‌های آنان به دلیل همراهی نکردن در اغتشاشات انتقام بگیرد و عرصه‌های علم و دانش را از رونق بی‌اندازد.

خطیب جمعه آبادان گفت: عاملان این اقدام غیر انسانی باید به شدت مجازات شوند، دشمن نشان داد به فرزندان ما هم رحم نمی‌کند.

حجت الاسلام غبیشاوی همچنین با اشاره به آیین چهارشنبه سوری بیان‌کرد: این آیین باید از سوی مسئولان مدیریت شود تا حوادث تاسف‌بار آن به حداقل برسد.

وی ادامه‌داد: باید با افراد گستاخی که می‌خواهند فراتر از قانون، عرف و شرع قدم بردارند؛ برخورد قانونی شود.

خطیب جمعه آبادان در ادامه با گرامیداشت سالروز تشکیل بنیاد شهید گفت: این نهاد در ۲۲ اسفند سال ۱۳۵۸ به فرمان حضرت امام خمینی(ره) تاسیس شد و همواره در راه خدمت به خانواده معظم شهدا و ایثارگران تلاش کرده است.
وی با بیان اینکه خانواده معظم شهدا چشم و چراغ ملت هستند و باید برخی کاستی‌ها در خدمت رسانی به آنان رفع گردد، گفت: بسیاری از پدران و مادران شهدا در دوران کهولت هستند و فرزندان شهدا نیز برای اشتغال با مشکل روبرو هستند که باید برای خدمت به آنان از سوی مسئولان توجه بیشتری صورت گیرد.