قرچک - ایرنا - رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان قرچک گفت: امروز جامعه اسلامی برای مقابله با توطئه دشمنان به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیاز دارد و این مهم با تکریم خانواده معظم شهدا و ایثارگران محقق می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آرمان کادری در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته قرچک که به مناسبت ۲۲ اسفند سالروز تاسیس بنیاد شهید و روز بزرگداشت شهدا انجام شد، اظهار داشت: در بیان جایگاه، مقام و منزلت شهید و شهادت همین بس که خداوند متعال در قرآن کریم و در آیات متعدد می‌فرمایند که شهدا زنده هستند و نزد خدای خود روزی می خورند و در اصل خدا هر که را که بیشتر دوست دارد، به او نعمت شهادت را اعطا می‌کند.

وی بیان این که شهدا، قهرمانان واقعی ملت هستند، گفت: شهدا با نثار جان خود، پیام وحدت، ایثار و ایستادگی در برابر ظلم و ستم را به جامعه اسلامی منتقل کردند و از این روز نباید یاد، خاطره و سخنان آنان فراموش شود و سیره عملی آنان باید چراغ راه همه افراد باشد.

کادری افزود: شهدای دوران هشت سال دفاع مقدس در شرایطی وارد میدان نبرد حق علیه باطل شدند که عراق از ۱۲ لشکر زرهی، بیش از ۳هزار تانک، یک هزار و ۵۰۰ توپ و بیش از ۴۰۰ فروند هلیکوپتر برخوردار بود و نظام مقدس جمهوری اسلامی تازه تأسیس شده، از کمترین امکانات برخوردار بود و دشمن حتی از دادن سیم خاردار به کشور دریغ می‌کرد.

وی تصریح کرد: حضور جوانان مومن و انقلابی در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل و ایثارگری آنان موجب شد تا وعده‌های پوچ صدام در روزهای اول بر ملا شود و پس از آن نیز، شهدای مدافع حرم حجت را بر همه جهانیان تمام کردند و با حضور در جبهه های سوریه و عراق و از بین بردن داعش، چهره پلید استکبار جهانی را به نمایش گذاشتند.

این مسئول با گرامیداشت سالروز تأسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به فرمان امام راحل گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان قرچک از سال ۹۲ فعالیت رسمی خود را آغاز کرد، شهرستانی که ۳۷۵ شهید، یک هزار و ۲۰۰ جانباز، ۸۵ آزاده و ۱۲ سردار شهید تقدیم نظام و انقلاب کرده است.

کادری اظهار داشت: در روز ۲۲ اسفند سالروز تاسیس بنیاد شهید و روز بزرگداشت شهدا طرح سپاس و تجلیل از ۲۲۰ نفر از والدین و همسران شهدا با نام "سلام شهید" در قرچک انجام خواهد شد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران قرچک افزود: در اجرای طرح سپاس، از ۳۷ تن از والدین شهدا که پدر و مادر هر دو در قید حیات هستند، ۱۵ نفر از پدران شهدا، ۹۰ نفر از مادران شهدا و ۷۵ نفر از همسران شهدا که در قالب ۸۵ تیم متشکل از تمامی رؤسای ادارات، نیروهای نظامی و انتظامی، پایگاه های بسیج و معتمدین معین بنیاد در یک روز تکریم و تجلیل می‌شود.

وی با اشاره به لزوم توجه به خانواده شهدا به ویژه در تأمین مسکن گفت: بر اساس قانون، جانبازان بالای ۲۵ درصد، فرزندان و همسران شهدا که فرم "ج" آن‌ها در سامانه مسکن و شهر سازی سبز می باشد می‌توانند از یک قطعه زمین رایگان باید برخوردار شوند که تا کنون اداره مسکن و شهر سازی با بهانه این که در شهرستان زمینی وجود ندارد، از عمل به این قانون سر باز می‌زند.

قرچک با ۲۷۰ هزار نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.