بجنورد- ایرنا- استاندار خراسان شمالی: انتقال فداکاری‌ ها و فرهنگ جهادی و انقلابی شهدا به نسل کنونی را که مورد تهاجم همه جانبه دشمنان قرار دارد، یک ضرورت است.

به گزارش ایرنا، محمد رضا حسین نژاد روز شنبه در آیین تجلیل از فرزندان شهدای خراسان شمالی اظهار کرد: تداوم راه و آرمان‌های شهدا و پاسداری از دستاوردهای انقلاب اسلامی یکی از رسالت‌های مهم مردم در این برهه از زمان است.

وی افزود: تکریم و احترام خانواده شهدا مورد توجه آحاد جامعه قرار دارد چرا که این عزیزان افتخار و عزت برای ایران اسلامی خلق و جامعه را در برابر ترفندهای دشمنان بیمه کردند.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی با بیان اینکه خانواده های شهدا چراغ هدایت جامعه هستند، گفت: خانواده های معظم شهدا سرمشق و مسیر روشنی را برای ما و نسل آینده ترسیم می‌کنند.

حسین نژاد تصریح کرد: روحیه خانواده شهدا مبین روح بلند آنان نسبت به پایبندی به انقلاب و آرمان‌های آن بوده که این روحیه درسی برای ما جاماندگان از این مسیر پر طراوت است تا بتوان در راه شهدا حرکت و به وظایفان درست عمل کنیم.

وی بیان کرد: شهدا و ایثارگران الگویی ماندگار برای جوانان ما هستند و باید این الگوها را هرچه بهتر و بیشتر از طریق رسانه ها به نسل جوان معرفی کنیم.

استاندار خراسان شمالی در ادامه گفت: ما و مدیران دستگاه‌های اجرایی باید توجه داشته باشیم که راه شهدا برای ما حجت است و مواظب باشیم در دنیا در مسیر آنها حرکت کنیم و عکس شهدا عمل نکنیم.

حسین نژاد افزود: امروز هم ما در جایگاه خدمت قرار داریم و باید از شهدا درس ایثارگری گرفت و خدمتگزار مردم بود.

شماری از فرزندان شهدا در پایان این آیین تجلیل شدند.

خراسان شمالی بیش از سه هزار شهید تقدیم انقلاب کرده است، همچنین بیش از ۳۵ هزار رزمنده در دوران دفاع مقدس در عملیات ها حضور داشته اند.

تعداد کل ایثارگران این استان ۱۰ هزار ۲۷۷ نفر، تعداد کل آزادگان ۳۹۷ نفر و جانبازان هفت هزار و ۲۳۲ نفر است.

خراسان شمالی با یک میلیون نفر جمعیت دارد و در شمال شرق کشور واقع است.