سنندج- ایرنا- رییس دانشگاه کردستان گفت: این دانشگاه در نخستین جشنواره جذب دانشجویان بین المللی کشور به عنوان دانشگاه برتر شناخته و معرفی شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سرپرست دانشگاه کردستان روز شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دانشگاه کردستان در نخستین جشنواره جذب دانشجویان بین‌المللی کشور، موفق به کسب عناوین "دانشگاه‌ شایسته تقدیر" در بخش جایزه ملی ثریا و همچنین دانشگاه برتر در حوزه جذب دانشجویان بین المللی در وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شد.

حامد قادرزاده با بیان اینکه نخستین جشنواره جذب دانشجویان بین‌المللی به میزبانی دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد، افزود: این جشنواره را سازمان امور دانشجویان با هدف گفتمان‌سازی در حوزه جذب دانشجویان بین‌المللی، معرفی ظرفیت‌های آموزش عالی کشور برای تحصیل دانشجویان خارجی برگزار کرد.

وی ادامه داد: این جشنواره فرصتی برای مشارکت فعال دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی سراسر کشور است تا نسبت به جذب دانشجویان بین‌المللی، معرفی مزیت‌ها و عرضه دستاوردهای دانشگاه خود اقدام کنند.

سرپرست دانشگاه کردستان افزود: اعطای جایزه ملی دانشگاه‌های برتر« جایزه ملی ثریا»، تقدیر از دانشگاه‌های موفق در جذب دانشجویان بین‌المللی، تجلیل از برترین ها در امور دانشجویان بین المللی، همایش الگوها و ساز و کارهای اجرایی جذب دانشجویان بین‌المللی در ایران و بخش نمایشگاهی از برنامه های این جشنواره بود.

دانشگاه کردستان در سال ۱۳۵۳ کار خود را با عنوان دانش‌سرای عالی سنندج وابسته به دانشگاه تربیت معلم تهران آغاز کرد و در ادامه به عنوان یکی از پردیس‌های دانشگاه رازی کرمانشاه درآمد و در سال ۱۳۷۰ وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایران، این مرکز آموزش عالی را با عنوان «دانشگاه کردستان» به رسمیت شناخت.

این دانشگاه هم اکنون هشت دانشکده شامل زبان و ادبیات، علوم انسانی و اجتماعی، علوم پایه، کشاورزی، منابع طبیعی، مهندسی، هنر و معماری، علوم‌ پایه و فنی - مهندسی بیجار است و در حال حاضر ۱۱ هزار و ۲۰۰ دانشجو در ۵۶ رشته کارشناسی، ۱۱۴ رشته کارشناسی ارشد و ۳۰ رشته دکترا در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

این دانشگاه با پذیرش بیش از ۶۰۰ دانشجوی خارجی توانسته است در بعد بین المللی هم حرف‌هایی برای گفتن داشته باشد.