محسن قصابیان در گفت وگو با خبرنگار سینمایی ایرنا در این باره که بعد از سالها کار تئاتر چقدر در سینما خود را موفق میدانید و در سینمای دفاع مقدس به چه میزان جای کار داریم؟ اظهار داشت: من که نباید قضاوت کنم. ما خودمان کار میکنیم که بخشی غریزی است و شاید متوجه نباشیم چه کار داریم می کنیم. مخاطب است که باید ارزیابی کند و کار را دوست داشته باشد.
هنوز پیامهایی دارم که اظهار ارادت دارند و بنا به شرایط اجتماعی تکههایی از فیلم را بازتولید کرده و برایم میفرستند
وی افزود: اگر از این منظر به کار نگاه کنیم با توجه این که نزدیک به سه سال است از اکران فیلم منصور گذشته، بازخوردهایی که از مردم دیدیم برای من خیلی جذاب بود. هنوز پیامهایی دارم که اظهار ارادت دارند و بنا به شرایط اجتماعی تکههایی از فیلم را بازتولید کرده و برایم میفرستند.
قصابیان گفت: بازیگر باید رصد مخاطبان را همیشه برای کارها ملاک قرار دهد تا متوجه شویم که کارمان را درست انجام دادیم یا نه.
نگاه به هنر، خیلی ملی نیست
بازیگر نیوکاسل همچنین در خصوص سینمای ملی اظهار داشت: درست است که حفظ تمامیت ارضی، ارزش مورد نظر همه ماهاست اما واقعیت این است که نگاه هم به هنر خیلی ملی نیست.
همه قومیتها شاکله اساسی کلیت ما یعنی ایران است و هر کاری که در این حطیه انجام میشود به نوعی میتواند سینمای ملی باشدمجری، نویسنده و کارگردان تئاتر، سینما و تلویزیون تصریح کرد: من میگویم آن چیزی که کار میکنیم ملی است. برای این که قومیتهای متنوع و متعدد داریم و قرار نیست وقتی ملی کار میکنیم به اینها نپردازیم. همه این قومیتها شاکله اساسی کلیت ما یعنی کشور ایران ماست و هر کاری که در این حیطه انجام میشود به نوعی میتواند سینمای ملی باشد.
پرداخت به قهرمانان میتواند الگوسازی کند
بازیگر آثاری چون سینمایی تونل و مجموعههای تلویزیونی آخرین بازمانده، بچههای گروهان بلال و مسافران شهر افزود: اما اینکه به قهرمانهایمان بپردازیم چه قهرمانهای اساطیری باشند و چه قهرمانهای بروز، کار ارزندهای است برای این که میتواند الگوسازی کند.