زنجان- ایرنا- فرمانده سپاه انصار المهدی(عج) استان زنجان گفت: در سال جاری به سه هزار نفر برای احداث پنل خانگی خورشیدی از محل قرارگاه محرومیت زدایی تسهیلات پرداخت شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار جهانبخش کرمی روز شنبه در اختتامیه سومین دوره جشنواره جهادگران استان با گرامیداشت یاد و خاطره سه هزار و ۳۵۳ شهید استان به برخی از اقدامات سپاه استان در قرارگاه اقتصاد مقاومتی و محرومیت زدایی اشاره کرد و افزود: امسال ۲ هزار و ۴۶۲ نفر به بانک‌های عامل جهت دریافت تسهیلات اشتغالزایی به ارزش بیش از ۲۷۶ میلیارد تومان معرفی شدند.

کرمی گفت: راه اندازی ۶۲۹ صندوق قرض الحسنه و ارائه تسهیلات به بیش از ۲۵ هزار و ۶۳۰ نفر عضو، راه اندازی ۴۸ تعاونی اشتغالزا و برگزاری بیش از ۴۰ نمایشگاه اقتصاد مقاومتی در سال جاری از دیگر اقدامات سپاه استان بوده است.

وی اضافه کرد: طی سال‌ جاری ۳۷ هزار واکسیناسیون دام زنده، امضای تفاهم نامه همکاری با ۲۵ نهاد و دستگاه مرتبط در راستای محرومیت زدایی و برگزاری کارگاه های مختلف آموزشی نظیر فنی و حرفه ای و امداد و نجات برای ۱۱ هزار و ۵۰۰ نفر انجام شده است.

این مسوول، اجرای طرح نهضت سواد آموزی برای سه هزار و ۱۰۰ نفر، اجرای طرح بسیج آبرسانی برای ۵۷ روستای استان با پیشرفت ۸۰ درصدی و افتتاح ۳۵ پروژه در دهه فجر با حضور سردار غلامرضا سلیمانی را از دیگر برنامه های اجرا شده به همت سپاه انصار المهدی(عج) استان زنجان در سال جاری ذکر کرد.

وی اظهار داشت: برنامه ریزی برای اجرای ۹۹ پروژه عام المنفعه از محل اعتبارات قرارگاه محرومیت زدایی که تاکنون ۷۶ پروژه انجام شده، توزیع ۶۲ هزار و ۷۴۱ بسته معیشتی در بین نیازمندان، طبخ و توزیع ۵۹۰ هزار پرس غذای گرم، توزیع هفت هزار و ۷۰۹ جفت کفش و لباس، مرمت و بهسازی ۱۴۶ باب مسکن محرومان، کمک به آزادسازی ۱۸۷ زندانی جرایم غیرعمد و اهدای خون از دیگر اقدامات انجام گرفته است.

سردار کرمی با تاکید بر اینکه مردم ولی نعمتان انقلاب هستند، یادآور شد: حضور و پشتیبانی مردم از ولایت فقیه و نظام مقدس جمهوری اسلامی برکسی پوشیده نیست و این مهم در ۲۲ بهمن ماه امسال با حضور باشکوه ملت ایران تجلی یافت که باید قدردان و خدمتگزار این مردم باشیم.

وی خاطر نشان کرد: همانطوری که رزمندگان اسلام و شهدا از کشورمان دفاع کردند، امروز نیز جهادگران با همان روحیه دفاع مقدسی از اسلام و انقلاب دفاع می کنند.