تهران- ایرنا- هفته بزرگداشت مقام حکیم نظامی همزمان با روز بزرگداشت این شاعر بلندپایه پارسی، فردا برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار کتاب ایرنا، علاوه بر اینکه ۲۱ اسفندماه در تقویم، به نام روز حکیم نظامی ثبت شده است، هفته بزرگداشت ایشان نیز از ۱۴ اسفندماه با اجرای برنامه های متنوع آغاز شده بود.

حضور جمعی از ادیبان و استادان ادبیات در دانشگاه الزهرا، برگزاری مراسمی در دانشگاه آزاد اسلامی اهواز، برنامه‌ علمی و پژوهشی حکیم نظامی، با حضور استادان و نظامی‌پژوهان در دانشگاه تربیت مدرس گرامیداشت حکیم نظامی در شهرستان نور، بخشی از برنامه های این هفته بزرگداشت بوده است.

همچنین ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراکز استان‌ها و شهرستان‌ها هم میزبان برنامه‌های هفته حکیم نظامی بودند.

افزون بر دانشگاه‌های مطرح چون دانشگاه علامه طباطبایی و دانشگاه‌ شهید بهشتی، اغلب دانشگاه‌های کشور و سازمان مطالعات وزارت علوم(سمت) هم برنامه‌هایی برای این گرامیداشت، برگزار کردند.

عنوان

در بخش خارج از کشور نیز با همکاری سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در تمام نمایندگی‌های فرهنگی جمهوری اسلامی ایران برنامه های متنوعی در ارتباط با معرفی و گرامیداشت این شاعر بزرگ برگزار شد.

برنامه های متنوعی در بخش‌های مختلف دیگر همچون هنرهای تجسمی و نمایش فیلم با همکاری موزه هنرهای معاصر تهران و مرکز هنرهای تجسمی در این هفته اجرا شد. ضمن آنکه در فرهنگستان هنر نیز برنامه‌های کارگاهی و نمایشگاهی از جمله نمایش آثار و هنرهای تجسمی برگزار شد. از سوی دیگر، در این هفته بزرگداشت، در سطح تمام کتابخانه‌های عمومی کشور، مسابقه‌ای برای کتابداران و اعضای کتابخانه‌ها برگزار شد.

اما در بخشی از آیین پایانی بزرگداشت هفته حکیم نظامی، مدیران مدارس شبانه‌روزی و نمونه دولتی که برای معرفی این حکیم در بین دانش‌آموزان فعال بودند و اقدامات مستمری داشته باشند تقدیر خواهند شد.

پیرو برگزاری این بزرگداشت، قرار بر این شده است که طبق مصوبه شورای فرهنگ عمومی و شوراهای شهر، یکی از میادین و خیابان‌ها در هر یک از شهرهای کشور به نام حکیم نظامی نام‌گذاری شود.

در ادامه این هفته بزرگداشت، امشب (۲۰ اسفندماه) اشعار حکیم نظامی بر برج آزادی تهران نقش خواهد بست.

آیین پایانی هفته بزرگداشت مقام شامخ حکیم نظامی شاعر بلندپایه پارسی، یکشنبه ۲۱ اسفند ماه در تالار وحدت برگزار می شود.