تهران- ایرنا- ادامه بررسی گزارش کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مورد طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی در دستور کار مجلس قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، نشست علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی در حالی به ریاست محمدباقر قالیباف و با حضور ۲۲۶ تن از نمایندگان آغاز شد، پیش از آن نمایندگان جلسه ای غیرعلنی تشکیل داده بودند.

قالیباف در ابتدای شروع جلسه علنی گفت: در جلسه غیر علنی امروز مسائل مربوط به لایحه بودجه ۱۴۰۲ را بررسی کردیم.

در این نشست علنی امروز قرار است ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مورد طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و گزارش کمیسیون قضائی و حقوقی در مورد طرح یک فوریتی حمایت مالی از افشاگران فساد مورد بررسی قرار گیرد.

همچنین نمایندگان در این جلسه طرح نحوه مواجهه با قانع کننده نبودن پاسخ وزیر و گزارش کمیسیون اجتماعی در مورد لایحه پیشگیری از آسیب دیدگی زنان و ارتقای امنیت آنان در برابر سوء رفتار را بررسی می کنند.

گزارش شور دوم کمیسیون عمران در مورد طرح اصلاح قانون حمایت از بهسازی و نوسازی بافتهای فرسوده پیرامون حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) و حرم مطهر حضرت معصومه (س) ، گزارش کمیسیون اقتصادی درمورد لایحه یک فوریتی پروتکل(تمدید)موافقتنامه موقت تشکیل منطقه آزاد تجاری بین جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا ودولت های عضو و انتخاب نمایندگان ناظر در مجامع و شوراها از دیگر برنامه های امروز جلسه علنی مجلس شورای اسلامی خواهد بود.

همچنین نمایندگان در این نشست تقاضای دوفوریت طرح اصلاح قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات و دارندگان سلاح و مهمات غیرمجاز و نیز طرح استفساریه بند (ج)ماده (۱۱۲) قانون برنامه ۵ ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و تقاضای یک فوریت در مورد طرح الحاق ۷ تبصره به ماده ۷ اساسنامه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بابت تسهیل روند ساخت و ساز روستایی برای بومیان روستا و حمایت از دولت در جهت ساخت یک میلیون مسکن در سال را بررسی می کنند.