تهران - ایرنا - مدیر تامین مسکن کمیته امداد امام خمینی(ره) استان تهران گفت: ساخت مسکن برای مددجویان فاقد زمین یکی از چالش‌های این افراد در استان تهران است که درحال بهره‌گیری از راهکارهای جایگزین هستیم.

حمید تیزهوش روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: اولویت ساخت مسکن برای مددجویان مستاجر و فاقد مسکن با استفاده از ظرفیت خیرین و نهادهای هم سو در دستورکار است.

وی با بیان اینکه اکنون قیمت مسکن در حواشی شهر به متری ۳۰ میلیون تومان رسیده است، افزود: عملاً امکان خرید برای مددجو وجود ندارد زیرا برای یک خانه ۵۰ متری حداقل یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان نیاز است.

مدیر تامین مسکن کمیته امداد تهران با اشاره به اینکه در همین شرایط ۹۰ واحد مسکونی در سال جاری خریداری و به مددجویان تحویل شد، گفت: برای همین تعداد خانه ۱۴ میلیارد و ۴۷۰ میلیون تومان اعتبار هزینه شده است.

تیزهوش ساخت مسکن برای مددجویان در تهران را با استان‌های دیگر را متفاوت و بسیار گران توصیف کرد و اظهارداشت: این مبلغ معمولا خارج از توان مالی مددجویان است اما با توجه به شرایط قیمت زمین و محرومیت مددجویان، برنامه ما متوقف نشد و به سمت راهکارهای جایگزین حرکت کردیم.

وی استفاده از واحدهای مسکونی نیمه کاره مسکن مهر و دیگر طرح های مسکن سازی وزارت راه و شهرسازی و بنیاد مسکن را یکی از این راهکارهای جایگزین عنوان کرد و گفت: در سال گذشته در تفاهم نامه با وزارت راه و شهرسازی پروژه ۳۵۲ واحدی شهر پیشوا برای تکمیل و بهره برداری مددجویان در اختیار کمیته امداد قرار گرفت.

مدیر تامین مسکن کمیته امداد تهران از امضا تفاهم نامه با بنیاد مسکن برای احداث مسکن ۸۰ واحد مسکونی خبر داد که این واحدها در حال تکمیل هستند.

تیزهوش به عقد تفاهم نامه سه جانبه میان بنیاد مسکن، سپاه و کمیته امداد برای استفاده از گروه‌های جهادی در ساخت مسکن خبر داد و افزود: طبق این تفاهم نامه بنیاد مسکن متعهد به تامین زمین شد تا با اعتبار کمیته امداد از سوی قرارگاه سازندگی سپاه و گروههای جهادی ساخته شود.

وی به خرید ۱۱۰ واحد مسکن مددجویان مشترک با خیریه حضرت فاطمه زهرا سلام الله خبر داد و گفت: تفاهم نامه ۴۰ واحد مسکونی دیگر نیز با بنیاد مستضعفان کارسازی گردیده است.

تیزهوش به موضوع تعمیر مسکن مددجویان نیز اشاره کرد و گفت: امسال ۹۱۳ واحد مسکونی اقشار محروم با هزینه بالغ بر هفت میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان تعمیر و مقاوم سازی شد که این روند همچنان ادامه دارد.