شهرکرد- ایرنا- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری گفت: در حالی که تعهد اشتغال دستگاه‌های اجرایی استان در سالجاری ۱۹ هزار و ۳۶۵ شغل بود اما با اهتمام به کار گرفته شده، ۲۱ هزار و ۲۷۳ شغل جدید در استان ایجاد شد.

محسن مولوی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: با اقداماتی که در دولت سیزدهم در راستای رونق تولید و اشتغال به کار گرفته شده است موفق شدیم تا بیش از تعهد پیش‌بینی شده در استان شغل ایجاد کنیم.

وی ادامه داد: نتیجه این اقدامات باعث شده است تا نرخ بیکاری استان در سالجاری کاهش پیدا کند به طوری که بنا بر آخرین گزارش‌های مرکز آمار ایران، نرخ بیکاری چهارمحال و بختیاری ۱۰.۱ درصد است که در رتبه ششم قرار گرفته و فاصله خود را با متوسط کشوری که ۸.۲ درصد است کمتر کرده‌ایم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در دولت سیزدهم حدود چهار درصد از نرخ بیکاری استان کاسته شده است، تصریح کرد: اختصاص تسهیلات مناسب و بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود استان نقش مهمی در این خصوص داشته است.

مولوی با بیان اینکه ۱۳.۴ درصد اشتغال ایجاد شده در استان در بخش کشاورزی است، افزود: همچنین بخش صنعت ۳۹ درصد و خدمات ۴۷ درصد اشتغال ایجاد شده در استان را به خود اختصاص داده است.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس آخرین گزارش‌های موجود نرخ مشارکت اقتصادی در استان ۴۱.۷ درصد است.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری دارای ۱۱ شهرستان با جمعیتی نزدیک به یک میلیون نفر است.