مهاباد - ایرنا - رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) مهاباد گفت: خیرین این شهرستان در جشن نیکوکاری امسال ۲۸ میلیارد ریال به صورت نقدی و غیرنقدی به نیازمندان کمک کردند.

احمد نوذری روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: امسال جشن نیکوکاری متفاوت از سال‌های قبل در این شهرستان و از بهمن ماه آغاز و امکان جمع آوری کمک‌های نقدی و غیرنقدی خیرین فراهم شد.

وی افزود: کمک‌های نقدی و غیرنقدی خیرین این شهرستان در مقایسه با سال گذشته افزایش چشمگیری داشته و از ۲۰ میلیارد ریال سال قبل به ۲۸ میلیارد ریال رسیده است.

به گفته وی، خیرین کمک‌های غیرنقدی خود را به  پایگاه‌های سیار ویژه این جشن در مدارس و مصلای نماز جمعه، مراکز نیکوکاری محلات و اداره کمیته امداد امام خمینی(ره) تحویل داده و علاوه بر این شماره حسابی نیز برای این منظور تعیین شده بود.

نوذری با اشاره به اینکه جمع آوری کمک‌های نقدی خیرین تاپایان سال ادامه دارد، گفت: خیران می‌توانند وجه نقد خود را با شماره حساب بانک ملی ۰۱۱۰۷۶۹۷۴۹۰۰۱ با شناسه پرداخت ۸۸۰۲۳۷۵۵۸ و یا به شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۲۲۳۱۰ کمیته امداد امام خمینی (ره) واریز کنند.

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) مهاباد اضافه کرد: همچنین خیران با شماره‌گیری کد دستوری #۰۴۴۱۰*۸۸۷۷* ویژه کمیته امداد مهاباد می‌توانند مبالغ اهدایی خود را واریز کنند.

وی ضمن قدردانی از همراهی همیشگی مردم و خیران با کمیته امداد، ادامه داد: امید است در آستانه سال نو با مشارکت گسترده مردم نوعدوست و خیّران شاهد شور همدلی در کمک به خانواده‌های نیازمند باشیم.

به گزارش ایرنا، هر ساله در آستانه سال جدید به مناسبت روز احسان و نیکوکاری کمیته امداد با برپایی ایستگاه‌هایی به این مناسبت اقدام به جمع آوری کمک‌های مردمی و تحویل آنها به نیازمندان می‌کند.

کمیته امداد امام خمینی (ره) از جمله نهادهای تاسیس شده پس از انقلاب شکوهمند اسلامی در ایران است که با هدف کمک به خانواده‌های نیازمند و رفع نیازهای آنها با فرمان امام راحل تشکیل شد.

هم اکنون پنج هزار و ۲۴۰ خانوار مهابادی با ۱۲ هزار نفر زیر چتر حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار دارند که از این تعداد، حدود هزار و ۸۰۰ دانش آموز در حال تحصیل در مقاطع مختلف هستند.

مهاباد با ۲۶۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.