زنجان - ایرنا - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: آسفالت راه‌های روستایی استان ۱۰ سال عمر دارد ولی به دلیل وجود معادن و تردد غیرمجاز در کمتر از پنج سال از بین می‌رود.

جعفر قزوینیان روز یکشنبه در گفت گو با خبرنگار ایرنا افزود: در زمان حاضر بیش از چهار هزار کیلومتر راه روستایی در سطح استان وجود دارد که از این مقدار بیش از سه هزار کیلومتر آسفالت شده است.

وی اضافه کرد: با توجه به برنامه‌ریزی انجام شده تلاش می شود راه هایی که سطح رویه آنها بسیار نامناسب است در اولویت دوباره روکش آسفالت قرار گیرد.

به‌گفته این مسوول، برای کاهش هزینه‌های تحمیلی ناشی از نامناسب بودن رویه آسفالت راه‌های روستایی باید نسبت به روکش دوباره آنها اقدام شود که اعتباری بالغ بر ۱۲۰ میلیارد تومان مورد نیاز است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان با تاکید بر اینکه باید مشخصات هندسی حدود ۳۰ کیلومتر از راه های روستایی استان ارتقا یابد، اظهار داشت: در راه های روستایی، تردد زیادی انجام می گیرد بنابراین برای کاهش تصادف و تلفات جاده‌ای باید اصلاح هندسی آنها انجام شود که این امر نیازمند اعتبار قابل توجهی است.

این مسوول با بیان اینکه تاکنون ۸۷ نقطه حادثه‌خیز در استان شناسایی شده است، خاطرنشان کرد: اصلاح نقاط حادثه‌خیز به کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای کمک می کند و باید این مهم را در دستور کار قرار داد که عملیات اجرایی آنها در حال انجام است که امیدواریم تا پایان سال بخشی از آنها بر طرف شود.

اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان حدود پنج هزار و ۶۰۰ کیلومتر آزادراه و بزرگراه و راه های اصلی و فرعی را زیر پوشش دارد که از این میزان چهار هزار کیلومتر راه روستایی است.