تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۶

قزوین - ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قزوین با تاکید بر برگزاری یادواره برای شهدا و حفظ فرهنگ ایثار و شهادت گفت: شهدای دوران دفاع مقدس الگوی جانبازان و شهدای مدافع حرم بودند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ابوالحسن کبیری یکشنبه عصر در مراسم تجلیل از خانواده شهدا با بیان اینکه برقراری امنیت و آسایش نظام اسلامی را مدیون شجاعت شهدا و ایثارگری جانبازان و رزمندگان انقلاب اسلامی دانست و افزود : فراموش نکنیم که انقلاب اسلامی به آسانی به دست نیامده است، لذا همه باید در راستای اعتلای این فرهنگ بیش از پیش بکوشیم.

وی اظهار کرد: اولین شهید استان قزوین در سال ۵۸ پیش از دفاع مقدس، شهید قزوینی بود و با توجه به این که پیش از آغاز دفاع مقدس همواره عرصه شهادت بسیار مطرح بود اما می بینیم که شهدای دفاع مقدس برای ما از جایگاه ویژه تری برخوردار هستند.
کبیری با بیان اینکه امروز ایران اسلامی به واسطه خون شهدا در اوج قدرت است، تصریح کرد : علت برگزاری مراسم تکریم خانواده شهدا و یادواره‌های شهدا این است که ما همچنان به شهدا وفاداریم و این امر برای خانواده هایی که فرزندان خود را از دست داده اند جایگاه ویژه‌تری دارد.
وی تصریح کرد : شهدای دفاع مقدس راه شهادت را به ما آموختند و به بیان دیگر شهدا دفاع مقدس الگو و آموزگار شهدای مدافع حرم بودند.
این مسوول ادامه داد: خانواده های معظم شهدا بهترین الگو برای اقشار مختلف جامعه در راستای صبر و پایداری در برابر مشکلات و سختی ها هستند.
وی تاکید کرد: هدف از صحنه عاشورا این بود که ما بدانیم در عرصه مقاومت باید چه وظایفی را دنبال کنیم. اینکه در صحنه عاشورا کودک، نوجوان و حتی پیرمرد تکلیف وظایفی به عهده داشتند نشان می‌دهد ما نیز باید در عرصه مقاومت از واقعی عاشورا پیروی کنیم.
کبیری ادامه داد: دومین پیام برگزاری یادواره شهدا خطاب به مسوولان است اینکه امروز مسوولان به راحتی پشت میز و تریبون قرار می‌گیرند یا با آرامش تردد می‌کنند این امنیت و آرامش را مدیون خون شهدا هستند. چنانچه پیش از آن ما برای تردد ساده به ویژه در مناطق مرزی با مشکل و مسئله مواجه بودیم و حالا این امنیت را مدیون خون ۳۵ هزار شهید استان کردستان هستیم.
وی با بیان اینکه حتی محور مقاومت لبنان نیز از شهدا ایران الگو گرفتند تصریح کرد: مقاومت و نظامی که با خون شهدا ریشه دار شده با انجام کارهای ناشایست خدشه دار نمی شود.
کبیری اضافه کرد: یادواره‌های شهدا تلنگری برای مسئولان است تا یادشان نرود مسئولیتی که بر عهده دارند به برکت مجاهدت‌های شهداست لذا همه آنها مدیون خون شهیدان هستند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قزوین تصریح کرد: زمانی که انقلاب اسلامی و دوران هشت سال دفاع مقدس شد همه مردم اعم از نوجوانان، جوانان و بزرگسالان وظیفه خود یعنی دفاع از ارزش‌های اسلام را می دانستند به همین دلیل توانستند شجاعانه مقابل دشمنان بجنگند و به پیروزی برسند.
این مسوول گفت: شهدای مدافع حرم پا در جای پای شهدای دفاع مقدس گذاشتند و سبک زندگی، ایثارگری و جنگاوری را از آنها آموختند و به تاسی از سیره و منش آنان در جبهه‌های خارج از مرزهای ایران حضور یافتند و از ارزش‌های اسلام حراست کردند.
وی یاد آور شد: روزهای سختی در دوران انقلاب و دفاع مقدس گذشته تا انقلاب اسلامی امروز نسبت به گذشته با اقتدار و باعزت باشد.