شهرری - ایرنا - فرماندار ویژه شهرستان ری گفت: بر اساس کشفیات و گزارش سربازان گمنام امام زمان (عج) ۴۷ درصد آرد این شهرستان قاچاق و خارج از شبکه عرضه می شده‌ است.

حمید زمانی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: نصب دستگاه های هوشمند عرضه نان در حد وسیعی مانع از سودجویی برخی متخلفان در عرضه خارج از شبکه آرد شد اما همچنان برخی موارد را می توان در کشفیات مشاهده کرد که از ترفندهای مختلف به قاچاق آرد دولتی اقدام می کنند.

وی با اشاره به صدور اخطاریه های مختلف برای نانوایان به منظور عملکرد صحیح و استفاده مناسب از آرد یارانه ای عرضه شده، یادآور شد: هفته گذشته اخطار و هشداری در این زمینه برای تمام نانوایان صادر و پس از آن بازرسی ها از این واحدهای صنفی تشدید شد.

این مسئول اظهار داشت: این هشدار و اخطار از آن جهت صادر شد که پند و اندرز کارساز نبود و کشفیات آرد قاچاق و توزیع خارج از شبکه نشان می دهد که مماشات چندان پاسخگو نیست.

معاون استاندار تهران خاطرنشان کرد: پس از دستگیری ها و قاچاق های سنگین کشف شده، لازم بود که نظارت بر این حوزه تشدید شود تا همه راه های سودجویی و تخلف نانوایان و افراد فعال در این زمینه مسدود شود.

وی اضافه کرد: این بازرسی ها و نظارت های جدی با تمام توان ادامه دارد و از مردم نیز تقاضا داریم تا در گزارش متخلفان، کم فروشان و عرضه کنندگان خارج از شبکه آرد همکاری لازم را با مسئولان داشته باشند.

به گزارش ایرنا، زمانی هفته گذشته طی پیامی اعلام کرده بود که دسترسی به نان با کیفیت و با نرخ و اندازه های قانونی تعیین شده حق تمامی شهروندان شهرستان ری است، اما برخی با سودجویی و کم فروشی در دسترسی به چنین حقی اختلاف ایجاد می کنند.

آردی که دولت با تلاش فراوان و پرداخت یارانه های کلان در اختیار شهروندان قرار می دهد، با سودجویی برخی افراد و کم فروشی عده ای نانوایان به صورت آزاد و با قیمتی به مراتب گران تر در بازار عرضه می شود و همین مساله در عرضه نان به میزان و با وزن مناسب مشکل ایجاد می کند، از همین رو فرمانداری ویژه شهرستان ری در تلاش است تا با سودجویان در این بخش جدا برخورد کند.

لازمه کوتاه کردن دست سودجویان و دلالان این عرصه، مشارکت و همکاری شهروندان است، از همین رو از تمامی شهروندان در اقصی نقاط شهرستان ری می خواهم تا در صورت مشاهده کم فروشی یا عرضه خارج از شبکه آرد، تخلف را به شماره ۰۹۹۳۹۵۰۸۵۱۸ پیامک کنند تا در اسرع وقت نسبت به برخورد با این سودجویان اقدام شود.