شهرری - ایرنا - معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان تهران گفت: ۱۸ نقطه حادثه خیز دارای کد این استان، اصلاح و ایمن سازی و برای استقبال از مسافران نوروزی آماده‌سازی شد.

عارف امرایی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طرح استقبال از نوروز این اداره کل در قالب ایمن سازی راه های استان تهران، از ابتدای اسفند سال جاری آغاز و دستورات ۹ گانه به تمامی ادارات شهرستان ها صادر شد.

وی یادآور شد: در همین زمینه، اقدامات زودبازده مانند چاله و لکه گیری، منظر آرایی حاشیه جاده ها، خط کشی راه ها، ساماندهی و شستشوی علائم و روکش و آسفالت معابر نیز انجام شد.

این مسئول با اشاره به فعال سازی پیمانکاران حوزه ایمنی و روکش آسفالت اظهار داشت: از همه ادارات شهرستانی خواسته شده تا تیم های گشت و بازرسی را برای مقابله با ساخت و ساز غیر مجاز در ایام تعطیلات فعال کنند.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان تهران خاطرنشان کرد: در کنار بازدید بازرسان از تمام راه های ارتباطی، گشت های راهداری نیز به صورت روزانه از سوی اداره کل برای نظارت بر عملکرد شهرستان ها اعزام می شوند.

وی اضافه کرد: ۴۰۰ راهدار این اداره کل تا پایان تعطیلات نوروزی فعال هستند و ظرفیت بخش خصوصی و پیمانکاران ایمنی و روش آسفالت نیز فعال و پنج اکیپ روکش آسفالت آنان به کار گرفته شده است.

امرایی ادامه داد: طی یک ماه گذشته ۲۰ کیلومتر روکش آسفالت و حداقل یک هزار کیلومتر راه اصلی چاله و لکه گیری شده است.