مشهد- ایرنا- مدیرروابط عمومی شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی گفت: با وجود بارندگی ها، وضعیت ذخیره آب در سدهای استان همچنان بحرانی است و کمتر از یک پنجم از حجم ذخیره این سدها آب دارد.

کاظم جم روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اینک فقط ۲۶۵ میلیون متر مکعب آب در سدهای استان وجود دارد که این رقم در مدت مشابه پارسال ۴۵۵ میلیون متر مکعب بود.

وی اضافه کرد: میزان بارندگی در سال آبی جاری از مهر ماه تا کنون ۶۱.۴ میلی لیتر بود که این میزان نسبت به متوسط بلندمدت ۴۴ درصد و نسبت به سال آبی گذشته نیز ۲۷ درصد کاهش دارد.

جم ادامه داد: کاهش بارندگی در مشهد نیز نسبت به استان وضعیت حادتری دارد و از میزان بارندگی در سال آبی جاری در این شهر نسبت به سال گذشته ۶۰ درصد کاسته شده است.

مدیر روابط عمومی شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی گفت: با توجه به شرایط حاد خشکسالی و کم بارشی در استان، شهروندان مصرف آب را مدیریت کنند و در ایام خانه تکانی نیز به روشهایی عمل کنند تا ظرفیت ذخایر آبی بحرانی تر از وضعیت موجود نشود.

خراسان رضوی دارای ۳۲ سد فعال است که در شهرستانهای تربت‌حیدریه، قوچان، مشهد، خواف، درگز، سبزوار، تایباد، تربت‌جام، چناران، سرخس، نیشابور، کلات و فریمان قرار دارند.