اراک - ایرنا - فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی گفت: ایران اسلامی به برکت خون شهدا در مسیر گام دوم انقلاب با قدرت و صلابت در حرکت است.

به گزارش ایرنا، سردار سرتیپ دوم پاسدار «محسن کریمی» روز دوشنبه در جمع خبرنگاران با گرامیداشت ۲۲ اسفندماه، روز شهید در اراک، افزود: شهدا با مجاهدت و از خودگذشتگی، حیات طیبه، استقلال، امنیت، سربلندی و اقتدار نظام اسلامی و ملت ایران را رقم زدند و شهیدان، مشعل هدایت‌بخش و سرمایه بزرگ کشور هستند.

وی بیان کرد: روز ۲۲ اسفندماه، فرصتی مناسب برای تجلیل از مقام شهید و تکریم فرهنگ شهادت است.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی خاطرنشان کرد: فرهنگ شهیدان و شهادت طلبی امروز کشور را در میدان‌های پرخطر و پرتهدید نجات داده و مسیر پیشرفت و آینده درخشان را در گام دوم فراهم کرده و باید این فرهنگ همواره زنده و گرامی داشته شود.

سردار کریمی اظهار کرد: دشمنان اسلام و انقلاب با جنگ ترکیبی و شناختی به دنبال زیرسوال بردن ارزش‌های اسلامی، ترویج یاس و ناامیدی و نادیده گرفتن پیشرفت‌ها و توانمندی‌های کشور در ابعاد مختلف هستند، گرامیداشت، ترویج و توسعه و فرهنگ شهدا یک رسالت و تکلیفی خطیر و البته جهاد مقدس است.

وی با بیان اینکه امروز جهاد تبیین در راستای انتقال ارزش‌های حماسی و هویت‌ساز و تبیین نقش شهدا در پایدارسازی امنیت و بسترسازی پیشرفت کشور یک ضرورت مهم است، گفت: همه مردم و به خصوص پیشکسوتان دفاع مقدس، نخبگان، دانشگاهیان، دستگاه‌ها، نهادها، رسانه‌ها و همه مجموعه‌های فرهنگی باید این مهم را به عنوان یک عمل صالح انجام دهند.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی با یادآوری اقدامات و فعالیت‌های کنگره شهدای استان در حوزه شهدا، عنوان کرد: کنگره ملی نقش امام خمینی(ره) و ۶۲۰۰ شهید استان با بهره‌گیری از ظرفیت خانواده معظم شهدا، پیشکسوتان، نخبگان، جوانان و آحاد مردم، گام‌های بلندی در حوزه‌های فرهنگ ایثار و شهادت برداشته که از جمله دستاوردهای آن، فعالیت‌های کارگروه آمار و اطلاعات ستاد کنگره است.

سردار کریمی افزود: با تهیه فرهنگ‌نامه ۲۲ جلدی و تکمیل پرونده‌های ۶۲۰۰ شهید، کار تحقیق و بررسی شهدای استان مرکزی با جدیت دنبال شد و امروز آمار شهدای استان به بیش از هفت‌هزار و ۱۰۰ شهید رسیده و این نشان از نقش مهم و راهبردی استان در دفاع مقدس و حماسه‌های خلق شده دارد که باید برای جوانان و نسل‌های جدید تبیین شود.

استان مرکزی تاکنون هفت هزار و ۱۰۰ شهید والامقام در راه اسلام و قرآن اهدا کرده‌ است.