تهران - ایرنا - سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: معتقدیم که از سرگیری روابط ایران و عربستان به تقویت روابط بین سایر کشورهای منطقه کمک خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، «ابوالفضل عمویی» در معیت هیاتی از مجلس شورای اسلامی برای شرکت در یکصد و چهل و ششمین نشست اتحادیه بین‌المجالس جهانی (IPU) به منامه سفر کرده است امروز (دوشنبه) در گفت و گو با روزنامه «اخبار الخلیج» بحرین تاکید کرد که از سرگیری روابط بین عربستان سعودی و جمهوری اسلامی ایران به حمایت از منافع بسیاری برای کشورهای منطقه کمک می‌کند.

وی اشاره کرد که عربستان یک کشور متحد راهبردی است و اگرچه در برخی مسائل توافقی وجود ندارد اما این نمی‌تواند مانع از برقراری روابط مستحکم بین دو کشور شود؛ بویژه که عربستان و جمهوری اسلامی ایران دو کشور محوری در منطقه هستند.

عضو هیات اعزامی مجلس شورای اسلامی به نشست اتحادیه بین‌المجالس جهانی اظهار داشت: ما برای عربستان احترام زیادی قائل هستیم و معتقدیم که روابط مشترک به تقویت روابط بین سایر کشورهای منطقه کمک خواهد کرد.

عمویی با اشاره به اهمیت میزبانی بحرین از نشست‌های مجمع عمومی اتحادیه بین المجالس جهانی که نشان دهنده حمایت از موضوعات مورد علاقه کشورهای منطقه است، گفت: مجلس ایران با یک موضوع مهم در نشست‌های این مجمع شرکت می‌کند و در زمینه وحدت کلمه بین مردم و تلاش برای تحقق صلح بین المللی بین کشورهای جهان به طور عام و کشورهای اسلامی به طور خاص تلاش می‌کند.

وی از حسن استقبال از هیات ایرانی در بحرین و از میزبانی و سازماندهی خوب بحرین برای برگزاری نشست‌های مجمع عمومی اتحادیه بین المجالس تشکر و قدردانی کرد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این سفر هیات پارلمانی ایران به بحرین به تقویت روابط دو کشور و کشورهای منطقه کمک می‌کند، خواستار تلاش برای تقویت روابط بین کشورهای منطقه شد.

نشست‌های مجمع عمومی اتحادیه بین المجالس جهانی از روز شنبه (۱۱ مارس) به میزبانی بحرین در منامه آغاز شد و تا روز چهارشنبه (۱۵ مارس) ادامه می‌یابد.