اردبیل -ایرنا _ مدیر حفاظت و بهره برداری از منابع آب شرکت آب منطقه‌ای اردبیل از فعال بودن ۲۲ اکیپ گشت و بازرسی شرکت در تعطیلات نوروزی۱۴۰۲ به منظور حفاظت از منابع آب‌های زیرزمینی و سطحی و مقابله با تخلفات در بخش آب این استان خبر داد.

به گزارش ایرنا ، داور بستام روز دوشنبه در جلسه هماهنگی حفاظت از منابع ابی استان اردبیل اظهار کرد: حفاظت و صیانت از سفره‌های آب زیرزمینی و منابع آب سطحی و تاسیسات آبی، مهندسی رودخانه و کنترل و مدیریت سیلاب‌ها در استان از اولویت برنامه‌های این گشت‌ها است.

وی افزود: تیم‌های گشت و بازرسی در کنار ۱۰۰ نفر از همکاران حفاظت و بهره‌برداری در ستاد و شهرستان‌های استان مسئولیت شناسایی و برخورد قانونی با متخلفان منابع آبی را در تعطیلات نوروزی در دستور کار خود قرار داده‌اند.

وی ادامه داد: بازرسی مداوم، کنترل و بهره‌برداری از چاه‌های موجود، جلوگیری از حفر چاه‌های غیرمجاز جدید، بازدید و بررسی مسیرهای رودخانه‌ها و مسیل‌ها ، مکان‌های در معرض خطر سیلاب و تصرفات بستر و همچنین اعلام فوری موارد تخلف از مقررات قانون توزیع عادلانه آب و شیوه‌نامه اجرایی آن از وظایف این گروه‌ها است.

بستام بیان کرد: در راستای مدیریت سیلاب و رفع نقاط حادثه‌خیز و بازه‌های سیل‌گیر رودخانه‌ها و مدیریت و کنترل سیلاب رودخانه‌های استان، اقدامات مهمی در سال ۱۴۰۱ انجام شده و در جهت جلوگیری از سیلاب‌های احتمالی در سال ۱۴۰۲ لایروبی رودخانه‌ها ادامه خواهد یافت.

وی با بیان اینکه منابع آب یک سرمایه ملی و محدود است ، اظهار کرد: جلوگیری از حفر چاه غیرمجاز و ساخت و سازها در بستر و حریم مجاری آب‌های سطحی و همچنین برخورد با بهره‌برداری غیرمجاز از منابع آب سطحی و زیرزمینی استان در ایام تعطیل دارای اهمیت زیادی است و تمامی تیم‌های گشت و بازرسی برای حفاظت از منابع آب تلاش خواهند کرد.

مدیر حفاظت و بهره‌برداری از منابع آب شرکت آب منطقه‌ای اردبیل با قدردانی از همکاری و همراهی مردم با بخش آب استان افزود: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف در منابع آبی موارد را به ادارات منابع آب شهرستان‌ها گزارش کنند.