به گزارش ایرنا، ایمان ادیب روز دوشنبه در نشست آموزشی پیش نیازهای ورود به بازار کار در دانشگاه صنعتی اصفهان افزود: داشتن هدف، یادگیری مهارت های ارتباطی، تجاری، برنامهریزی و ارائه از مهمترین پیش نیازهای کسب موفقیت در کسب و کار است که در همه جا مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
وی با تاکید بر این که ذهن باز و آمادگی ذهنی مناسب، شرایط خوبی برای یادگیری این پیش نیازها توسط دانشجویان را فراهم می آورد، اظهار داشت: دانشجویان با توانمندی ذهنی مناسب به راحتی می توانند پیش نیازهای ورود به بازار را کسب کنند و در این عرصه به موفقیت برسند.
ادیب تصریح کرد: دانشجویان محصل در بهترین دانشگاه های کشور باید بتوانند با شناخت صحیح از توانمندی های خود، پیش نیازهای لازم را کسب و با انتخاب های درست به خوبی کسب و کار خود را آغاز کنند.
وی با تاکید بر این که هیچ انتخاب تحمیلی در زندگی وجود ندارد، گفت: کنار گذاشتن نگاه سنتی در بازار، پیش نیازِ اولیه برای موفقیت در کسب و کارهای کنونی محسوب می شود.
این کارشناس حوزه برندینگ با اشاره به تاثیر شرایط اقتصادی و نوسانات بازار ارز بر حوزه کسب و کار، خاطرنشان کرد: در همین شرایط نامطلوب، برخی از زنان اهل سیستان و بلوچستان با درک درست از بازار کار مشغول ساخت و فروش صنایع دستی از طریق فضای مجازی هستند و درآمدهای خوبی کسب می کنند.
وی تصریح کرد: بسیاری از مردان و زنان موفق در حوزه کسب و کار ایران و دنیا در نااُمیدکننده ترین شرایط حاکم بر بازار نتیجه گرفته اند.
کارشناس انجمن های علمی دانشگاه صنعتی اصفهان نیز هدف اصلی از برگزاری این نشست آموزشی را بررسی وضعیت کنونی این حوزه و ارائه اطلاعات لازم به دانشجویان علاقهمند اعلام کرد.
وحید مومن زاده، یکی از مهمترین برنامه های انجمن های علمی دانشگاه صنعتی اصفهان را آشنا کردن دانشجویان با توانمندی های کنونی نسل جوان در عرصه بازار کار دانست و افزود: تجربه های کارشناسان حوزه کسب و کار می تواند برای متقاضیان ورود به کسب و کار بسیار راهگشا باشد.
نشست آموزشی "پیش نیازهای ورود به بازار کار" به همت انجمن علمی دانشجویی کسب و کار دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد.