رباط کریم - ایرنا - امام جمعه رباط کریم گفت: عزت، استقلال و موفقیت های چشمگیر که ملت مومن و انقلابی ما در طول این سالها به دست آوردند به برکت خون شهدا محقق شده و ملت ایران همواره مدیون ایثار شهدا و خانواده معظم ایثارگران است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام حسن ترابی روزدوشنبه در آیین رونمایی از تصاویر شهدای شهرستان رباط کریم که به همت شهرداری رباط کریم برگزار شده بود اظهار داشت: شهیدان زنده و جاودان هستند آنان که در زندگی به دنبال حق و برای حق مبارزه کردند همیشه زنده هستند، حیات جاودان یافته اند .

وی افزود: شهدای بزرگوار ما با جهاد و شهادتشان نشان دادند که زنده هستند، آنان که با درک ضرورت دفاع از وطن در برابر تجاوز دشمنان ایستادگی کردند و حماسه ای بزرگ و جاودان آفریدند.


حجت الاسلام ترابی با بیان اینکه شهدا حق بزرگی بر ملت ایران دارند اظهار داشت: یکی از اقدامات ارزشمند در چنین روزی تجلیل و تکریم از مقام شامخ شهدا و خانواده های معظم ایشان که با صبر و بردباری نقش بسزایی در تبیین فرهنگ ایثار و شهادت دارند.

امام جمعه رباط کریم ادامه داد: اگر ایثار و فداکاری و روحیه شهادت طلبی شهداو رزمندگان اسلام نبود آرامش و اقتدار امروز را نداشتیم، ملت ایران تا ابد مدیون شهدا و خانواده های ایثارگران است و کمترین وظیفه ما برگزاری یادواره هایی برای تکریم و تجلیل از مقام شامخ شهدا خواهد بود.

وی با قدردانی از اقدامات خوب و خداپسندانه مسئولان رباط کریم در آئین یادبود شهدا خاطر نشان کرد: مسئولان شهرستان گام موثری در تکریم و تجلیل از مقام شهدا برداشتند و در این آئین، تصاویر شهدای والامقام را به خانواده های معظم ایشان تقدیم کردند.

فرماندار رباط کریم نیز در این مراسم گفت: این شهرستان ۵۲۰ شهید تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی کرده و با همت شهرداری رباط کریم و هنرمندان برجسته شهرستان، تصاویر شهدای گرانقدر تقدیم خانواده های معزز ایشان شد.

امید احمدی افزود: به مناسبت گرامیداشت روز شهدا، با همت شهرداری و بنیاد شهید امور ایثارگران شهرستان تیم هایی با عنوان سلام شهید به صورت سراسری در سطح شهرستان خدمت خانواده ۱۵۰ شهید والامقام مشرف خواهند شد و از خانواده شهیدان تجلیل می کنند.

شهردار رباط کریم: ما تا ابد مدیون شهدا و صبر و بردباری خانواده های معظم آنان هستیم

شهردار رباط کریم نیز در این آیین تکریم مقام شهدا و خانواده های آنان را یک ضرورت مهم خواند و گفت: کسانی که از فرزندان عزیز خود گذشتند و رضایت دادند به میدان نبرد علیه باطل بروند و از آب و خاک میهن اسلامی دفاع کنند و به درجه رفیع شهادت نائل شوند؛ ما تا ابد مدیون شهدا و صبر و بردباری خانواده های معزز آنها هستیم.

یونس غفاری افزود: خانواده شهدا برای انقلاب نعمت بزرگی هستند و هرچقدر هم تکریم و تجلیل کنیم باز هم نتوانسته ایم دین خود را به آنها ادا کنیم.

شهردار رباط کریم گفت: از ۲ ماه گذشته برنامه ریزی های لازم انجام شد از ۱۰ نقاش برجسته استان تهران دعوت کردیم و تصاویر شهدای والامقام به صورت نقاشی ترسیم و امروز در آیین گرامیداشت یاد شهدا تقدیم خانواده های معزز شد.