تهران- ایرنا- تیم دوومیدانی بانوان کشورمان در نخستین دوره بازی‌های بین‌المللی نوروزگاه با کسب ۱۸ مدال رنگارنگ، قهرمان شد.

به گزارش ایرنا، در پایان رقابت‌های دو و میدانی نخستین دوره بازی‌های بین‌المللی نوروزگاه امروز (دوشنبه) تیم ملی دوومیدانی بانوان کشورمان موفق شد با کسب بیشترین و خوشرنگ‌ترین مدال‌ها عنوان قهرمانی این مسابقات را کسب کند.

بر همین اساس بانوان ملی‌پوش دو و میدانی کشورمان موفق شدند با کسب ۵ طلا، ۵ نقره و ۸ برنز و مجموع ۱۸مدال بر سکوی نخست این رقابت‌ها قرار گیرند.

پس از تیم ملی کشورمان، بانوان دوومیدانی‌کار بلاروسی با کسب ۴ مدال طلا و ۳ مدال نقره و مجموع ۷مدال در جایگاه دوم قرار گرفتند و عنوان نایب قهرمانی بخش تیمی این مسابقات را از آن خود کردند.

همچنین دو و میدانی‌کاران تیم ملی عراق با کسب ۲ مدال طلا و یک مدال برنز و مجموع ۳مدال سکوی سومی این رویداد بین‌المللی را تصاحب کردند.

تیم ملی ارمنستان با کسب یک مدال طلا و ۲مدال برنز چهارم شد و تیم‌های ملی کویت و قرقیزستان هر کدام با کسب یک مدال نقره مشترکا در جایگاه پنجم این مسابقات قرار گرفتند و افغانستان نیز مدالی کسب نکرد.

نتایج کسب شده به شرح زیر است:

مهسا میرزا طبیبی رکورددار پرش با نیزه ایران قهرمان نوروزگاه شد. فاطمه خدایی و کیمیا فرهانی نایب قهرمان و سوم شدند.

تکتم دستاربندان در ۸۰۰متر مدال برنز گرفت و دونده ارمنستانی قهرمان شد.

مریم محمودی و ستایش امینی در ۳۰۰۰ متر نقره و برنز گرفتند و دونده بلاروسی طلایی شد.

فاطمه محیطی‌زاده و دونده عراقی در ۶۰ متر مانع مدال طلا مشترک گرفتند.

زهرا امیدوار در رقابت ماده پرتاب وزنه گردن آویز طلا گرفت و الهام هاشمی و ملینا رضایی ملک نقره و برنز گرفتند.

ریحانه مبینی در رقابت ماده پرش طول مدال طلا گرفت و رحیمی‌فر شش متری شد.
رقابت‌های دو و میدانی نخستین دوره بازی‌های بین‌المللی نوروزگاه ویژه بانوان طی روزهای ۲۱و۲۲ اسفندماه با حضور یکصد ورزشکار از کشورهای، جمهوری اسلامی ایران، بلاروس، کویت، عراق، ارمنستان، قرقیزستان و افغانستان در ورزشگاه آفتاب انقلاب تهران برگزار شد.