گرگان - ایرنا - فرمانده انتظامی گلستان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون براثر تصادف و حوادث ترافیکی درون و برون‌شهری ۱۰ هزار نفر مجروح شدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا سردار محمدسعید فاضل‌دادگر روز سه‌شنبه در مراسم شروع طرح ترافیکی نوروز ۱۴۰۲ اظهار کرد: در این مدت ۳۹ هزار و ۸۰۰ فقره تصادف رخ داده و ۴۲۱ نفر بر اثر آن جان خود را از دست دادند.

وی بیان کرد: بطور میانگین روزانه ۱.۵ نفر در حوادث ترافیکی گلستان جان خود را از دست می‌دهند و بطور متوسط هر روز ۱۱۰ فقره در تصادف در استان ثبت می‌شود که حاصل این تصادفات روزانه ۲۷ نفر مجروح است.

وی خاطرنشان کرد: با اجرای پویش ۱۰- کیلومتر امیدواریم شاهد کاهش تصادفات و تلفات ناشی از آن در سال آینده باشیم.

فرمانده انتظامی گلستان گفت: این استان کریدور و شاهراه اصلی غرب - شرق کشور است و همه گروه‌های حاضر در راستای اجرای این طرح، فرشتگان نجات جان مردم هستند.

فرمانده انتظامی گلستان گفت: به منظور ارائه خدمات بهتر و مطلوب‌تر به مردم و مسافرین، ۱۱ قرارگاه پشتیبانی برای اجرای این طرح تشکیل شده و همه موارد بطور مستمر پیگیری می‌شود.

فاضل‌دادگر یادآور شد: جاده‌های گلستان وضعیت خوبی ندارند، بطوری که در مسیر علی‌آبادکتول - آزادشهر به علت تراکم سکونتی روستاها و شهرها در این مسیر، تصادفات زیادی رخ می‌دهد.

وی اضافه کرد: امسال تاکنون در این مسیر ۱۴ نفر از هموطنان جان خود را از دست داده‌اند.

وی بیان کرد: عابرین پیاده و موتورسواران همچنان در صدر آمار تلفات حوادث ترافیکی گلستان قرار دارند.

مدیرکل راهداری و حمل نقل جاده‌ای گلستان هم در این مراسم گفت: امسال ۴۷۰ نفر از پرسنل ما با ۱۵۸ دستگاه خودروی سبک و سنگین در ۱۷ راهدارخانه به منظور ارائه خدمات مطلوب به مسافرین و مردم در مدت زمان اجرای طرح (۲۴ اسفند ماه سال جاری تا ۱۵ فروردین ماه سال آینده) حضور دارند.

عادل مصدقی افزود: همچنین ۲۰ مجتمع خدماتی بین‌راهی در این بازه زمانی اعلام شده، آماده ارائه خدمات به مردم هستند.

وی بیان کرد: در بخش حمل و نقل نیز هزار و ۵۸۸ دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس با ۲ هزار و ۷۰۰ راننده در قالب ۷۳ شرکت حمل و نقلی، کار خدمت‌رسانی را انجام خواهند داد.

سرهنگ "عباس مهاجربسطامی" رییس پلیس راهنمایی و رانندگی گلستان (راهور) هم گفت: در اجرای طرح ترافیکی نوروزی امسال ۶۵ دستگاه خودرو با ۳۳۰ نفر نیرو در حوزه مربوطه مشغول ارائه خدمت خواهند بود.