کاشان - ایرنا - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اصفهان گفت:ایجاد اکوموزه در روستاها موجب تقویت ظرفیت های گردشگری و ایجاد اشتغال پایدار روستایی می شود.

به گزارش ایرنا،مهران زینلیان روز سه شنبه در آیین افتتاح اکوموزه دهستان باباافضل روستای مرق بخش برزک افزود: اکوموزه ها از راه های نیل به توسعه اشتغال پایدار برای تقویت گردشگری روستایی است که با هدف حذف واسطه گری برای کسب و کار خانگی تشکیل شده و رونق خوبی را در تقویت کسب و کار روستایی و گردشگری منطقه ایجاد می کند.

وی اظهار کرد: اکوموزه باباافضل مجموعه ای بی نظیر در استان اصفهان و کشور است و مردم می توانند از نزدیک با فعالیت های روستایی این منطقه و جریان زندگی طبیعی در روستا آشنا شوند.

فرماندار ویژه کاشان هم گفت:روستای مرق از روستاهای هدف گردشگری است و اکوموزه این روستا از نخستین اکوموزه ها در کشور با هدف حفظ و صیانت از آداب و رسوم و سنت های ایرانی اسلامی در بحث گردشگری افتتاح شده و یکی از بهترین روش های احیای فرهنگ گردشگری در منطقه است.

محمدشریف زارعی افزود:از همه مردم کشور دعوت می کنیم که از این موزه که در یکی از زیباترین روستاهای فلات مرکزی ایران در بخش کوهستانی کاشان واقع شده ، دیدن کنند.

اکوموزه موزه‌ای است که با تمرکز بر هویت مکانی، عمدتاً مبتنی بر مشارکت محلی و با هدف ارتقاء رفاه و پیشرفت جوامع محلی شکل گرفته‌است.

مرق روستایی کوهستانی،از توابع بخش برزک شهرستان کاشان است که در ۳۰ کیلومتری کاشان و ۱۹۱ کیلومتری اصفهان قرار دارد.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در فاصله ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.