تهران- ایرنا- رئیس فدراسیون ناشنوایان از میزبانی ایران از بازی‌های آسیایی ناشنوایان در سال ۲۰۲۴ خبر داد.

به گزارش عصر سه‌شنبه ایرنا، مهران تیشه‌گران پس از انتخاب مجدد به عنوان رئیس فدراسیون ناشنوایان گفت: در ۴ سال گذشته در مسابقات بین‌المللی و اردوها هزینه‌های سنگینی داشتیم. یک فدراسیون نیستیم، یک وزارت و یک سازمان عریض و طویل با ۲۰ رشته ورزشی هستیم. در سال ۱۴۰۱ یک کاروان ۱۵۰ نفره را با شرایط مالی و اقتصادی موجود به المپیک ناشنوایان برزیل اعزام کردیم که به مقام سوم رسیدیم. ۴ سال خوب را گذراندیم و هر چند در ۴ سال آینده المپیک را پیش رو نداریم اما سه میزبانی جهانی جودو و آسیایی فوتسال و دوومیدانی را سال آینده داریم.

تیشه‌گران افزود: در سال ۲۰۲۴ میزبان بازی‌های آسیایی با حضور ۳ هزار ورزشکار مرد و زن هستیم که برای اولین بار پس از انقلاب اسلامی در ایران برگزار می‌‍شود و از حمایت‌های وزیر ورزش برای کسب این میزبانی تشکر می‌کنم و آرزوی شفای عاجل برای حمید سجادی و سایر مجروحان داریم.

رئیس فدراسیون ناشنوایان اظهار داشت: میزبانی بازی‌های آسیایی ناشنوایان کار بسیار سختی است و نمی‌دانیم وضعیت اقتصادی سال آینده چطور است، میزبانی را با حمایت کنفدراسیون آسیا به دست آوردیم که همیشه رئیس آن حامی ناشنوایان ایران است.

وی تاکید کرد: امیدوارم سال آینده در وهله اول سال خوبی برای ورزش کشور باشد به خصوص که بازی‌های آسیایی را پیش رو داریم و امیدواریم بتوانیم قدم‌های خوبی برای ورزش ناشنوایان برداریم.

تیشه‌گران درباره شنیده‌ها درباره عدم تائید صلاحیتش هم خاطرنشان کرد: اسامی نامزدهای همه فدراسیون‌ها شب قبلش یا روز برگزاری مجمع می‌آید. دستی پشت پرده نبوده و رقبای ما هم کسانی بودند که در داخل این مجموعه زحمت کشیده‌اند و غریبه نداشته‌ایم و از همه آنها کمک می‌خواهیم.