شیراز-ایرنا-سرپرست سازمان آتش‌نشانی شهرداری شیراز با بیان اینکه آتش نشانان شیرازی در حالت آماده باش هستند،گفت: آمار سال های گذشته نشان می‌دهد بیشتر افرادی که دچار آسیب شده‌اند تماشاگران و حاضران در مکان‌های پر ازدحام چهارشنبه آخر سال بودند و شهروندان از ازدحام خودداری کنند.

به گزارش ایرنا، هادی عیدی پور سه شنبه با اشاره به اینکه این سازمان تلاش کرده است با اجرای کمپین چهارشنبه سوری اصیل، شادمانی دور از خطر را به شهروندان هدیه دهد،افزود: بنابر آمار و اطلاعات دریافتی حوادث مربوط با چهارشنبه سوری تا کنون در سطح کشور ۲۷۸ مصدوم و فوتی بر جای گذاشته که از این تعداد ۱۴ نفر جان باخته اند که اغلب به دلیل استفاده از مواد محترقه و دست ساز بوده است.

سرپرست سازمان آتش‌نشانی شهرداری شیراز با ابراز خرسندی از اینکه در شهر شیراز تا این لحظه حادثه ای در ارتباط با چهارشنبه سوری نداشتیم از شهروندان فهیم شیرازی درخواست کرد که برای حفظ سلامت خود از حضور در اماکن شلوغ پرهیز کنند.

عیدی پور خاطرنشان کرد: آمار سال های گذشته نشان می‌دهد بیشتر افرادی که دچار آسیب شده‌اند تماشاگران و حاضران در صحنه حادثه بوده‌اند.

وی همچنین با اشاره به اینکه یکی از چالش های سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی موضوع ترافیک است، از شهروندان شیرازی درخواست کرد که مسیر عبور خودروهای آتشنشانی و امدادی را باز کنند چرا که تاخیر در رسیدن امدادگران به مکان های حادثه ممکن است خسارت های جبران ناپذیری در پی داشته باشد.

پرهیز از برافروختن آتش‌ غیر قابل کنترل و استفاده نکردن از مایعات قابل اشتعال از موارد دیگری بود که سرپرست سازمان آتش‌نشانی شهرداری شیراز بر لزوم رعایت آن‌ها از سوی شهروندان تاکید کرد.

عیدی پور همچنین اظهار کرد: خودروهای امدادی سازمان آتش‌نشانی شهرداری شیراز علاوه بر ایستگاه‌های این سازمان در نقاط مختلف شهر و حاشیه کلانشهر شیراز مستقر و آماده امداد رسانی خواهند بود.

بنابر مشاهدات میدانی خبرنگار ایرنا،حضور نیروهای پلیس نیز در اغلب خیابان های کلانشهر شیراز ازجمله مسیرهای پرتردد،بالای پل های،تقاطعات و معابر عمومی مرتفع و ... برای جلوگیری از رفتار پرخطر بعضی شهروندان و خطرآفرینی های احتمالی در شامگاه سه شنبه پایان سال قابل مشاهده است.