اصفهان- ایرنا - مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان اصفهان گفت: مطالعه برای احداث ۱۵ تصفیه خانه و سامانه استحصال پساب در شهرک‌های صنعتی استان در حال انجام است که در سال‌های آینده با اولویت انجام خواهد شد.

به گزارش ایرنا، رسول سواری روز چهارشنبه در نشستی با مدیرکل سازمان حفاظت محیط زیست استان، برای تسهیل امور سرمایه گذاران در شهرک های صنعتی اظهار داشت: تا کنون ۱۵ تصفیه خانه فاضلاب با ظرفیت بیش از ۱۴ هزار متر مکعب در روز به منظور جلوگیری از ورود پساب های صنعتی به محیط زیست، بازچرخانی آب در صنعت و همچنین تامین آب مورد نیاز فضای سبز شهرک ها و نواحی صنعتی این استان احداث شده است.

وی افزود: همچنین ۲ تصفیه خانه نیز در حال احداث می باشد و احداث ۱۵ تصفیه خانه و سیستم استحصال پساب را نیز در حال مطالعه داریم که در سال های آینده با اولویت انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه شرکت شهرک های صنعتی استان اصفهان در احداث تصفیه خانه های صنعتی در کشور پیشتاز است، گفت: احداث این تصفیه‌خانه ها علاوه بر کاهش آلایندگی های زیست محیطی، بستر مناسبی را برای توسعه فضای سبز شهرک‌های صنعتی استان فراهم نموده است.

سواری افزود: شرکت شهرک های صنعتی استان اصفهان در این سال ها با توجه ویژه به توسعه تصفیه خانه های صنعتی و ارتقای سطح ایمنی و محیط زیستی واحدهای صنعتی مستقر در شهرک ها و نواحی صنعتی استان، گام های مناسبی در این راستا برداشته است و بر استقرار واحدهای صنعتی پاک و غیر آلاینده در زون های مرتبط تاکید دارد.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان اصفهان ارتقاء سطح ایمنی و محیط زیستی واحدهای فعال در شهرک ها و نواحی صنعتی استان را گام موثری در حفظ محیط زیست صنعتی ترین استان کشور دانست و با تشریح اقدامات این شرکت در حفظ محیط زیست و کمک به توسعه پایدار استان، از عزم ویژه در احداث تصفیه خانه های صنعتی و همچنین تولید انرژی های نو خبر داد.

وی با اشاره به اینکه مشکلات زیست محیطی، آلودگی هوا و بحران آب از مهمترین چالش های کشور در سال های اخیر است، تصریح کرد: آلودگی کلانشهرهای کشور در سال های گذشته ضرورت توجه ویژه و ریشه‌ای به حفظ محیط زیست و ارتقای سطح کیفی فرآیندهای زیست محیطی را نشان می دهد.

سواری با اشاره به موضوع مدیریت پسماند در شهرک ها و نواحی صنعتی استان، بر استفاده مجدد و بازیافت پسماند واحدهای تولیدی به عنوان مواد اولیه برای سایر واحدها نیز تاکید کرد.

احمدرضا لاهیجان زاده، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان، در این جلسه با ابراز رضایت از عملکرد شرکت شهرک های صنعتی گفت: تعامل بسیار خوبی بین سازمان حفاظت محیط زیست استان و شرکت شهرک های صنعتی وجود دارد و این شرکت اقدامات موثری را در همکاری فی ما بین برای حفظ محیط زیست و جلوگیری از آلایندگی در شهرک ها و نواحی صنعتی انجام داده است.

به گزارش ایرنا، جلسه تسهیل امور سرمایه گذاران در شهرک های صنعتی با حضور مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان اصفهان و مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان برگزار شد و در پایان مصوباتی برای تسهیل سرمایه گذاری در شهرک های صنعتی حاصل شد.

۸۰ شهرک صنعتی مُصوب در اصفهان وجود دارد که از این تعداد ۷۵ شهرک عملیاتی شده و در حال واگذاری است.

تاکنون ۵۰ درصد از شهرک های این استان به ظرفیت نهایی خود رسیده‌اند.
هم‌اینک بیش از ۱۵۰ هزار نفر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی مُصوب و فعال استان اصفهان مشغول کار هستند.