کاشان _ ایرنا _ فرماندار ویژه کاشان گفت:در سال های گذشته به دلیل بارش های سیل آسا،شاهد بروز خسارت های جبران ناپذیر جانی و مالی در سطح شهرستان بودیم و این موضوع ضرورت مدیریت و ساماندهی روان آب ها را دوچندان کرده است.

به گزارش ایرنا،محمدشریف زارعی روز چهارشنبه در جلسه شورای پیشگیری،هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان کاشان افزود: کاشان هر سال با بارندگی های سیل آسا مواجه بوده و به همین دلیل خسارات زیادی به شهر وارد می شد،باید موضوع ساماندهی روان آب ها توسط دستگاه های مربوط ازجمله اداره آب منطقه ای،منابع طبیعی و آبخیزداری و شهرداری کاشان پیگیری شود.

وی اظهار کرد:در حال حاضر تنها امکان انتقال ۳۳ مترمکعب از آب مسیر رودخانه را داریم،در بارندگی های شدید و در حالت بحرانی، ۲۵۰ متر مکعب روان آب از رودخانه ها به داخل شهر وارد می شود و باید برای ساماندهی این مشکل، برنامه ریزی شود.

فرماندار ویژه کاشان بیان کرد:پیش بینی ما این است که در تعطیلات نوروز امسال،تعداد مسافران در سطح شهرستان قابل توجه باشد، همه دستگاه هایی که مرتبط با مسائل ایمنی و خدماتی هستند، باید پیشگیری از حوادث را در دستور کارخود قرار دهند.

زارعی اظهار کرد: باتوجه به اینکه کاشان شهر گردشگر پذیر است ،مرخصی مدیران از ۲۵ اسفند ماه جاری تا ۱۵ فروردین ماه سال آینده لغو شده و هر مدیری که بخواهد حتی به ماموریت برود باید با فرمانداری هماهنگ باشد ، اگر حادثه‌ای در حوزه های مختلف رخ دهد، همه دستگاه ها آمادگی لازم را داشته باشند.

فرماندار ویژه کاشان بیان کرد:در بحث کمیته پایش ساختمان های فرسوده و بلندمرتبه، امسال جلساتی تشکیل و یکی از این ساختمان ها تعطیل شد ، اداره راه و شهرسازی جلسات مستمر دیگری در این خصوص برگزار کند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان هم گفت:طبق گزارشات دریافتی از دستگاه های مربوط ازجمله آتش نشانی،اورژانس و هلال احمر و پلیس، امسال میزان کاهش ۱۴ درصدی وقوع حوادث نسبت به سال قبل را داریم و این نتیجه تلاش های مدیریت بحران کاشان است.

منصور شیشه فروش افزود: در بحث آلودگی هوا و مصرف بهینه آب و برق در تابستان امسال تلاش دستگاه های مربوط در کاشان برای مصرف بهینه انرژی مطلوب بوده است.

وی اظهار کرد:همه دستگاه ها باید نیروهای خود را برای حوادث مختلف آموزش دهند که اگر حادثه ای رخ دهد نیروها آمادگی کافی داشته باشند و از سال آینده به موضوع آموزش مدیریت بحران به کارکنان توجه شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان بیان کرد: طبق قانون، همه دستگاه ها موظف هستند که سازوکار لازم برای پیشگیری و کنترل حوادث تدوین کنند و در زمان بحران دستگاه ها باید همه امکانات خود را برای رفع مشکل بکار گیرند.

شیشه فروش افزود:طرح کاهش خطر و پاسخگویی به بحران در دانشگاه کاشان در حال تدوین است و ۴۰درصد پیشرفت داشته و همه دستگاه ها باید در تسریع تکمیل این طرح با دانشگاه همکاری لازم داشته باشند.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در فاصله ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.