تهران - ایرنا - رئیس مرکز سامانه مدیریت شهری و نظارت همگانی شهرداری تهران (۱۳۷ پلاس) از کشـف ۲ مـورد تخلف بزرگ با گزارش مردمی و استیفای ۳۳۰ میلیارد ریال حقوق شهرداری خبر داد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از سامانه ۱۳۷ پلاس، رضا ناصری سرای با اشاره به گزارش‌های مردمی شهروندان تهرانی درباره تخلفات ساختمانی گفت: در نتیجه تماس شهروندان تهرانی با سامانه ۱۳۷ پلاس و گزارش ۲ مورد تخلف ساختمانی در مورد تغییر کاربری ۲ طبقه ساختمان مسکونی همچنین تغییر کاربری ۲ طبقه یک ساختمان به رستوران در یکی از مناطق تهران به مساحت ۳۸۰ متر مربع، این موضوع در دستور کار سامانه مدیریت شهری و نظارت همگانی شهرداری تهران (۱۳۷ پلاس) قرار گرفت.

وی با بیان اینکه در همین زمینه و پس از اقدامات اولیه و ارجاع موضوع به مبادی ذیربط متخلفان شناسایی شدند، ادامه داد: پس از طی مراحل قانونی و با پیگیری‌های مستمر اداره پیگیری ویژه سامانه ۱۳۷ پلاس، مالک به رفع خلاف بخشی از تخلفات و استیفای حق و حقوق شهرداری ظرف مدت ۲ ماه ملزم شد و در نهایت از طریق طی شدن مراحل اجرایی، در اسفند نسبت به تثبیت قانونی کاربرد ملک و رفع خلاف اقدام، در مجموع مبلغ ۳۳۰ میلیارد ریال به حساب شهرداری تهران واریز شد.

رئیس سامانه ۱۳۷ پلاس با ابراز قدردانی از همکاری شهروندان و نظارت آنان بر اجرای قوانین در شهر اظهار داشت: مراتب تقدیر از شهروند گزارشگر نیز در دستورکار سامانه ۱۳۷ پلاس قرار دارد و اقدام معمول و مرتبط با آن در اسرع وقت انجام خواهد شد.

ناصری‌سرای با تأکید مجدد بر اینکه شهروندان می‌توانند به عنوان گزارشگران فساد و تخلف، شهرداری را در امر مبارزه با فساد اداری و فساد در بخش‌های مختلف مدیریت شهری، یاری دهند، افزود: سامانه ۱۳۷ پلاس به عنوان چشم بینای دستگاه‌های نظارتی شهرداری تهران در همه ساعت شبانه روز آماده دریافت و رسیدگی به گزارش‌های شهروندان در خصوص هرگونه تخلف، فساد و درخواست‌های شهروندان تهرانی است.