تهران- ایرنا- کتاب «دریاقلی» قهرمان گمنام آبادانی با حضور جمعی از مردم، خانواده شهدا، دانشجویان و طلاب حوزه علمیه در آبادان رونمایی شد.

به گزارش ایرنا، در مراسم رونمایی کتاب دریاقلی، یکی از راویان دفاع مقدس، معرفی قهرمانان گمنام کشور ایران در حوزه جهاد و شهادت را وظیفه همگان دانست و گفت: متاسفانه مردم ایران بخصوص نسل جوان با حماسه آفرینان این سرزمین آشنایی کاملی ندارند که نیاز است در این عرصه کارهای زیادی انجام گیرد.

حاج حسین کاجی افزود: اگر این قهرمانان حماسه آفرین در کشورهای دیگر بودند ۱۰ها فیلم سینمایی و سریال از زندگی آنها می ساختند ولی اینجا با اینکه سالها از شهادت و دلاور مردی آنان گذشته برای بعضی از آنها کلیپ، کتاب و حتی عکسی چاپ نشده، وظیفه ماست که باید وارد میدان شده و برای معرفی این قهرمانان گمنام قدم برداریم.

وی اظهار داشت: اگر حماسه، غیرت و تعصب دریا قلی سورانی این جوان با اخلاق ایرانی و قهرمان گمنام و مظلوم کوی ذوالفقاری نبود، آبادان سقوط کرده بود؛ او ناجی آبادان و افتخار ایران است. برای شناخت بیشتر این قهرمان کتاب دریا قلی را بخوانید و به ایرانی بودن خود افتخار کرده و به دیگران نیز خواندن کتاب این قهرمان را معرفی کنید.

گفتنی است کتاب دریا قلی در ۱۲۱ صفحه توسط انتشارات حماسه یاران منتشر و روانه بازار شده است.