ارومیه - ایرنا - رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: تکاب با ۲۲ میلیمتر بارش ثبت شده در شبانه روز گذشته بیشترین میزان بارندگی را داشت.

مهدی صابری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این بارندگی ها از روز گذشته در سراسر استان شروع شده است و تا پایان وقت امروز ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه یک سانتیمتر بارش هم در فرودگاه ارومیه ثبت شده است، ادامه داد: میزان بارندگی در خود شهر ارومیه بیشتر از این میزان بوده است.

رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته سرعت وزش باد در شهرستان سلماس به ۷۶ کیلومتر بر ساعت رسید، ادامه داد: وزش باد در استان ادامه دارد و در مناطق جنوبی شدت آن بیشتر خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

سردشت با ۶۵ میلی‌متر بارندگی رکورددار بارش شد

صابری اظهار کرد: شهروندان لازم است تا نکات ایمنی لازم را در هنگام بارش باران و وزش باد رعایت کرده و از تردد در ارتفاعات و اطراف سازه های ساختمانی و تبلیغاتی بپرهیزند.

وی با اشاره به دمای هوای استان در ۲۴ ساعت اخیر گفت: در این مدت شهرستان چالدران سردترین شهر استان با دمای مثبت سه درجه و پلدشت گرم ترین شهر با مثبت ۲۶ درجه بود و دمای مرکز استان ارومیه نیز بین هفت و ۲۱ درجه سانتی گراد گزارش شد.

آذربایجان غربی در ۲۴ ساعت گذشته شاهد بارش باران بود، این استان با متوسط سالانه ۴۰۰ میلیمتر بارش از استانهای پر آب کشور است.