زنجان - ایرنا - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: آبرسانی به روستای " انجمن اولیا " از روستاهای دارای تنش آبی شدید در شهرستان زنجان انجام شد.

علیرضا جزء قاسمی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای اجرای این طرح آبرسانی یک حلقه چاه به عمق هشت متر با دبی ۷.۳ لیتر در ثانیه حفر و تجهیز، ۸۰۰ متر خط انتقال ایجاد و ساختمان جنبی اتاق کلر زنی و ساختمان پمپاژ احداث شد.

وی با بیان اینکه ۸۶ روستای این استان دارای تنش آبی دائم هستند، اظهار کرد: طرح آبرسانی به روستای انجمن اولیا با صرف سه میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال اعتبار اجرا شد و بیش از ۳۰۰ نفر جمعیت این روستا از آب آشامیدنی سالم و پایدار بهره مند شدند.

جزء قاسمی با اشاره به اینکه ۱۱۶ روستای استان تنش آبی فصلی دارند و در فصل تابستان که مصارف آب بیشتر است این روستاها دچار مشکل کمبود آب می شوند، ادامه داد: با اقدامات انجام شده مشکل آب بیش از ۵۰ روستا از این تعداد رفع شده است.

وی اظهار کرد: ۱۶۹ روستای استان نیز به دلیل مشکل تاسیساتی، فرسودگی تاسیسات و کمبود بارش ها با خشک شدن منابع آبی مواجه هستند و از مجموع روستاهای استان ۵۰۸ روستا تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب استان هستند و ۱۳۷ روستا نیز که اغلب روستاهای کمتر از ۲۰ خانوار هستند تحت پوشش این شرکت نیستند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان ادامه داد: در زمان حاضر ۷۵ درصد آب شرب استان از منابع زیرزمینی تامین می‌شود که این میزان ۱۰ درصد بیشتر از میانگین کشوری است.

هم اکنون ۱۰۰ درصد شهرها و ۹۰ درصد روستاهای استان زنجانتحت پوشش شرکت آب و فاضلاب هستند.