تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۶

قزوین - ایرنا - مدیرکل تعزیرات حکومتی قزوین از شناسایی و پلمپ ۶ واحد صنفی متخلف در سطح استان خبر داد.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا و به نقل از روابط عمومی تعزیرات حکومتی قزوین، علیرضا حسن پور با اشاره به اجرای دقیق و هدفمند طرح نظارت بر بازار شب عید و ماه مبارک رمضان، تاکید کرد: تاکنون ۸۷ گشت سیار با حضور روسای شعب به ۴۰۴ واحد صنفی در سطح استان سرکشی کردند که از این تعداد برای ۱۲۶ واحد صنفی متخلف پرونده تعزیراتی تشکیل شد.

وی، نظارت بر مراکز فروش عمده، فروشگاه‌های بزرگ و شرکت‌های تولیدی را جزو اولویت‌های این دستگاه دانست و افزود: از زمان آغاز طرح گشت‌های مشترک نوروزی، متخلفان حوزه کالا و خدمات، بهداشت و درمان محکوم به پرداخت جرایم نقدی در حق صندوق دولت شدند و برای ۶ واحد صنفی نیز مجازات سخت پلمب صادر و اجرا شد.

به گفته وی، همچنین برای ۱۱ واحد صنفی نیز پرده (بنر) تخلف نصب و به مردم معرفی شدند.

حسن پور تصریح کرد: امسال در خصوص تبیین قوانین و مقررات، افزایش جرایم صنفی و مجازات‌های قانونی اطلاع رسانی دقیق صورت گرفت و در جلسات مختلف با روسای اتحادیه‌ها نیز نسبت به عواقب هرگونه تخلف هشدارهای لازم داده شد.

مدیرکل تعزیرات استان قزوین خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش تقاضای مردم برای خرید در روزهای پایانی سال و برای صیانت از حقوق مصرف کنندگان، با اخلالگران در نظام بازار بدون اغماض برخورد می‌شود.