اراک - ایرنا - استاندار مرکزی گفت: شهرداری‌ اراک باید در سال جدید روزهای جهادی ایجاد کند.

به گزارش ایرنا، « فرزاد مخلص‌الائمه» روز پنجشنبه به مناسبت روز شهرداری‌ها در دیدار با شهردار اراک و کارکنان این مجموعه، افزود: شهرداری باید در روزهای جهادی بخش زیادی از توان را برای انجام کارهای ویژه اختصاص دهد تا همه قول‌ها محقق شود.

وی بیان کرد: شهرداری اقدامات زیادی انجام داده که برخی از آنها باید شتاب بیشتری پیدا کند.

استاندار مرکزی ادامه داد: برخی پروژه‌ها مانند طرح ۲۴ متری به تازگی در اراک شروع شده و باید شتاب بیشتری پیدا کند و یک کارگروه ویژه در این خصوص شکل گیرد که تمرکز تنها بر اجرای این طرح باشد.

مخلص‌الائمه اظهار کرد: سال ۱۴۰۱ در حال پایان است و تا ساعاتی دیگر، فرصت تلاش و خدمت به پایان می‌رسد و فضایی دیگر آغاز می‌شود.

وی عنوان کرد: خوش به حال افرادیکه از این فرصت برای معامله خوب با خدا و خدمت به مردم و ایجاد رضایتمندی جامعه، تلاش کردند.

استاندار مرکزی افزود: رهبر معظم انقلاب سال گذشته در نخستین دیدار با هیات دولت، مهمترین سرمایه دولت را اعتماد و امید مردم عنوان کردند و فرمودند، این اعتماد و امید آسیب دیده و باید ترمیم شود.

مخلص‌الائمه بیان کرد: در نشستی که اوایل سال ۱۴۰۱، رئیس جمهور و استانداران با رهبر معظم انقلاب داشتند و گزارشی ارایه شد، بزرگترین پروژه دولت، ترمیم اعتماد و امید در مردم اعلام شد.

وی گفت: دستگاه‌هایی که بیشترین سطح مواجهه با مردم را دارند و دستگاه‌هایی که با همه مردم ارتباط دارند و شاید نگین آن شهرداری‌ها باشد، باید این نقش را به طور جدی ایفا کنند.

استاندار مرکزی ادامه داد: در روزهایی که از سال باقی مانده، همه باید تلاش کنند تا مسئولیت‌هایی که بر عهده دارند به نحو شایسته انجام دهند و بدانند فرصت‌ها مانند ابر می‌گذرد.

مخلص‌الائمه گفت: مردم نیازمند توجه به خواسته‌ها هستند و باید تلاش شود تا رضایتمندی در جامعه افزایش یابد.

وی، یکی از عواملی که باعث ضربه‌زدن به اعتماد مردم شده، را فاصله بین وعده و عمل عنوان کرد و افزود: آنچه مردم توقع دارند و به آنها وعده شده، اگر عملیاتی نشود، موجب آسیب جدی به اعتماد عمومی می‌شود.

استاندار مرکزی افزود:
بین اعتماد و امید تفاوت وجود دارد، باید هر۲، مورد توجه جدی قرار گیرد.

مخلص‌الائمه اظهار کرد: شهرداری‌ها در خط مقدم جلب اعتماد مردم قرار دارند و شهرداری اراک در استان شرایط ویژه و منحصر به فرد دارد و
و باید پیشران توسعه و تحولات شهری باشد.

استاندار مرکزی گفت:
کارهای خوبی در شهرداری اراک انجام شده و باید فعالیت‌های صورت گرفته اطلاع‌رسانی شود.

مخلص‌الائمه عنوان کرد: کارهای انجام نشده در بخش‌های مختلف زیاد است و راه نرفته بسیار وجود دارد.

وی یادآور شد: رهبر معظم انقلاب فرمودند، ۱۰ سال عقب افتادگی در حوزه اقتصادی وجود دارد که البته تاثیر آن بر سایر حوزه‌ها نیز مشهود است.

استاندار مرکزی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب هم فاصله بین بایدها و واقعیت‌ها را بیان فرمودند و اظهار داشتند که این فاصله وجدان‌های آرمان‌خواه را آزار داده و می‌دهد و این فاصله طی شدنی است، همانطور که بارها به دست جوانان و اندیشمندان این مرز و بوم طی شده است.

مخلص‌الائمه افزود:
در مجموعه دولت و دستگاه‌های اجرایی استان مرکزی آمادگی همکاری با شهرداری‌ها بارها اعلام شده و در عمل هم ثابت شده که در کنار شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان هستیم، تا در انجام کارها موفق‌تر عمل کنند.

وی از اقدامات شهرداری اراک در منطقه گردشگری گردو تقدیر کرد و گفت: جذب پروژه گردشگری باید با جدیت دنبال شود زیرا جای این مهم هنوز در استان خالی است.

استاندار مرکزی ادامه داد: در موضوع رفع موانع تولید باید همه کمک‌ها به کار گرفته شود و استان مرکزی در آخرین گزارشات و ارزیابی‌های رسمی، رتبه دوم را در این امر مهم دارد.

مخلص‌الائمه تصریح کرد: برخی از موضوعات باید به گفتمان تبدیل شود، اگر گفتمان خدمت، گفتمان دولت و نظام است، باید همه در این مسیر حرکت کنند و آن را تقویت کنند.

مخلص‌الائمه عنوان کرد: گفتمان انجام شدنی نیست، بلکه باید ایجاد شود و برخلاف گفت و گو است.

وی گفت: گفتمان مسئله محور و نتیجه‌گرا در استان مرکزی، گفتمان اصلی نظام اداری است.

وی تاکید کرد:
سعی شود قول‌هایی که داده می شود عملیاتی شود، اگر توان آن نیست، قولی به مردم داده نشود.

مخلص‌الائمه گفت: ابزار و تجهیزات شهرداری کم نیست و باید بهترین بهره‌گیری صورت گیرد.

مخلص‌الائمه با تقدیر از زحمات مجموعه شهرداری اراک، تاکید کرد: اعتماد مردم در عمل به وعده‌ها است.