کیش - ایرنا - شهدای گمنام هشت سال جنگ تحمیلی جزیره کیش در عصر آخرین پنجشنبه سال در مراسم مهمانی لاله ها میزبان کیشوندان شدند.

به گزارش ایرنا، مراسم مهمانی لاله ها با حضور جمعی از کیشوندان، امام جمعه، سرپرست سازمان منطقه آزاد، مسوولان دستگاه های اجرایی و فرماندهان نیروهی لشکری مستقر در جزیره کیش عصر پنجشنبه در مزار پنج شهید گمنام این جزیره برگزار شد.

امام جمعه کیش در این آیین گفت: حضور در مزار شهدای دفاع مقدس و انقلاب اسلامی ایران در اصل قدردانی از ایثارگری آنان برای حفظ و صیانت از تمامیت ارضی و آرمان های انقلاب و کشور جمهوری اسلامی است.

حجت الاسلام علیرضا بی نیاز با بیان اینکه تجدید پیمان با آنان دیگر اهدافی است که حاضران در مزار شهدا آن را دنبال می کنند افزود: همه وظیفه داریم نسبت به مسوولیتی که به گردن ما برای حفاظت از ارمان های انقلاب اسلامی و شهدا و ترویج و انتقال آن به نسل آینده وجود دارد گام برداریم.

در این آیین شرکت کنندگان در مراسم پس از غبار روبی مزار شهدای گمنام و شهید سلامت کیش، زیارت عاشورا را قرائت کردند؛ همچنین جمع دیگری از ساکنان اهل تشیع و اهل سنت کیش با حضور در آرامستان های این جزیره آیین زیارت اهل قبور ویژه اخرین پنجشنبه سال را گرامی داشتند.

به گزارش ایرنا، دی ماه سال ۱۳۸۱ پیکر مطهر پنج شهید گمنام گلگون کفن دوران دفاع مقدس که در مناطق جنگی کشور به امانت سپرده شده بودند به جزیره کیش منتقل و در مسجد امام حسن مجتبی (ع) به خاک سپرده شدند؛ هم اکنون مزار این شهیدان زیارتگاه عموم کیشوندان و مسافران است.