همدان - ایرنا - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: ۶ نفر در یک هفته گذشته به علت ابتلا به ویروس کرونا در این استان جان خود را از دست دادند.

دکتر فاطمه ترکمان اسدی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با وجود اینکه مدت ها مرگ ناشی از ابتلا به کووید ۱۹ در استان همدان صفر شده بود اما این تعداد در هفته قبل به ۶ نفر رسید و این آمار در هفته ماقبل ۲ فوتی بود.

وی بیان کرد: در سه هفته اخیر مکرر دچار روند افزایشی بیماران مراجعه سرپایی و بستری بیمارستانی کویید ۱۹ بودیم که این روند در ۲ هفته اخیر شتاب بیشتری گرفته است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان افزود: مراجعان سرپایی به اورژانس و مراکز درمانی با روند پرشتاب در حال افزایش است به گونه ای که تعداد تست پی سی آر که برای کووید ۱۹ انجام می شود در ۲ هفته اخیر افزایش چشمگیری داشته است.

ترکمان اسدی ادامه داد: در ۲ هفته اخیر تعداد پی سی آر مثبت سرپایی هشت برابر و همچنان تعداد پی سی آر مثبت بستری چهار برابر شده و این آمارها بیانگر این است که هفته های پیش رو با روند افزایشی مبتلا به کرونا مواجه می شویم.

وی تاکید کرد: با توجه به در پیش بودن تعطیلات نوروزی، دورهمی عید و دید و بازدیدها و روند افزایشی کرونا، این وضعیت زنگ هشدار جدی بوده که باید مد نظر مردم قرار داد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان افزود: سهل انگاری مردم در رعایت پروتکل های بهداشتی موجب تبدیل شادی این ایام به ناراحتی می شود.

ترکمان اسدی توصیه کرد: مردم حین مراجعه و حضور در اماکن سر بسته و با تراکم جمعیتی بالا از ماسک برای مراقبت از خود در برابر این بیماری استفاده کنند.

وی اضافه کرد: همچنین تکمیل واکسیناسیون توسط افرادی که ۶ ماه از دریافت واکسن آنها گذشته و تزریق دُز سوم و چهارم واکسن کرونا با مراجعه به نزدیکترین مراکز خدمات سلامت محل سکونت مورد تاکید است.