ارومیه - ایرنا - زیرگذر عربلو ارومیه با هدف ایمن‌سازی ورودی شهر و توسعه دسترسی مسیر ارتباطی احداث شده است امروز شنبه توسط مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی افتتاح شد.

به گزارش ایرنا سید محسن حمزه‌لو، مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی روز شنبه در حاشیه افتتاح این زیرگذر در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: پل زیرگذر عربلوی ارومیه با رمپ‌های ورودی و خروجی به طول ۵۵۰ متر با هدف ساماندهی ورودی این شهر و تسهیل تردد در محور ارومیه - مهاباد ساخته شد.

وی ادامه داد: عملیات احداث پل زیرگذر عربلو با دهنه هشت متری دارای رمپ‌های ورودی و خروجی است که تردد خودروها و رفت و آمد اهالی منطقه را تسهیل می‌کند.

حمزه‌لو با اشاره به میزان اعتبار هزینه شده برای اجرای و بهره‌برداری از پل زیرگذر عربلوی ارومیه، اضافه کرد: برای اجرای این طرح ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار به روز هزینه شده است.

وی یادآور شد: ایمن‌سازی بزرگراه ارومیه - مهاباد - میاندوآب، کاهش تصادفات جاده‌ای و رعایت معیارهای مهندسی برای تسهیل در رفت‌ و آمد روستاییان از مهمترین مزایای احداث این ابنیه فنی است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی با اشاره به آماده بودن راه‌های استان برای ایام نوروز نیز گفت: راه‌های آذربایجان غربی برای ایام نوروز و سفرهای نوروزی آماده است و ایمن سازی‌های لازم و اصلاح نقاط حادثه خیز در محورهای استان انجام شده است.

حمزه‌لو تاکید کرد: وجود پایانه‌های مرزی در آذربایجان‌غربی فرصتی برای توسعه راه‌های استان است و در حال حاضر ۳۶ کارگاه‌ راهسازی در سطح محورهای استان در حال فعالیت هستند.