به گزارش خبرنگار ایرنا، شهرام علیپور عصر شنبه در حاشیه بازدید خبرنگاران از مرکز سامانه مدیریت شهری و نظارت همگانی ۱۳۷ (مرکز فناوری و نظارت هوشمند) در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه روزانه بین ۱۰ تا ۱۲ هزار تماس با سامانه ۱۳۷ برقرار میشود افزود: همکارانم در ستاد و در نواحی در سه شیفت صبح، ظهر و شب نسبت به برقراری تماسها پاسخگویی مناسب را انجام میدهند.
معاون ارتباطات سامانه ۱۳۷ ادامه داد: از میزان تماسهایی که با سامانه در روز برقرار میشود ۶۰ درصد تماسها در شیفت صبح، ۳۰ درصد ظهر و ۱۰ درصد در شیفت شب برقرار میشود.
وی با بیان اینکه ۷۰ درصد از تماسهای صورت گرفته از سوی شهروندان از طریق سامانه ۱۳۷ به حوزه خدمات شهری مربوط میشود افزود: بر همین اساس همکاران بنده در سطح ستاد و نواحی نسبت به درخواستهای شهروندان پاسخها را خواهند داد.
به گفته علی پور، در طی هفتههای گذشته و در قالب هفته درختکاری (از ۱۵ اسفندماه) به مدت یک هفته شهروندان تهرانی تماسهایی را با سامانه ۱۳۷ جهت درخواست درخت و نهال داشتند که در یک بازه زمانی یک هفتهای ۲۰ هزار تماس با سامانه ۱۳۷ با موضوع درخواست نهال و درختکاری ثبت شده است.
معاون ارتباطات سامانه ۱۳۷ خاطرنشان کرد: شهروندان تهرانی همچنین در سایر موضوعات از جمله آبگرفتگی معابر، لغزندگی معابر با سامانه ۱۳۷ تماس میگیرند.
وی در خصوص نحوه رسیدگی به درخواستهای شهروندان از طریق سامانه ۱۳۷ نیز گفت: به محض برقراری این تماسها درخواستها ثبت میشود و بی درنگ پس از پیگیری پیامکی برای شهروندان ارسال و نتیجه درخواست آنها اطلاعرسانی میشود.
علی پور با اشاره به تغییر و تحول صورت گرفته در سامانه ۱۳۷ یادآور شد: در همین ارتباط کیفیسازی پاسخگوییها به صورت ویژه در دستور کار این مجموعه قرار گرفته ضمن اینکه از ساعت ۲۴ روز گذشته تا به امروز پمج هزار تماس برقرار شده است.
معاون ارتباطات سامانه ۱۳۷ تاکید کرد: تلاش همکاران بنده در مرکز سامانه مدیریت شهری و نظارت همگانی ۱۳۷ به این شکل است که هیچ گونه پشت خطی از سوی شهروندان نداشته باشیم البته شاید در مواقعی سه تا چهار دقیقه شهروندان در پشت خط معطل بمانند اما تلاش ما این است که در اسرع وقت به درخواستهای آنها پاسخ دهیم.
وی خاطرنشان کرد: البته شهروندان میتوانند از سایر روشهای دیگر موارد و موضوعات و درخواستهای خود را به سامانه ۱۳۷ مطرح بکنند که از جمله این روشها میتوان به سامانه تهران من و همچنین شبکههای اجتماعی اشاره کرد و شهروندان میتوانند موضوعات را به صورت تصویری از طریق این شبکهها ارسال کنند.
علی پور با بیان اینکه سامانه مدیریت شهری و نظارت همگانی ۱۳۷ مزاحمتهای پیگیری به آن شکل که در سایر اپراتورها هست را ندارد، افزود: شاید برخی از شهروندان موضوعاتی را از طریق سامانه ۱۳۷ به اطلاع همکاران بنده برسانند که ارتباطی با حوزه مدیریت شهری ندارند که این موارد بسیار کم و نادر است.
وی همچنین به آمادگی همکاران ستادی و نواحی سامانه مدیریت شهری و نظارت همگانی ۱۳۷ در ایام نوروز اشاره کرد و افزود: البته همکارانم در طول سال و بدون تعطیلی آماده خدمت رسانی هستند که در ایام نوروز نیز به همین شکل خدمت رسانی ادامه خواهد داشت که ۱۲۹ نفر از همکارانم در ستاد و نواحی آماده خدمت رسانی و پاسخگویی به درخواستهای شهروندان از طریق این سامانه است.
۸۰ درصد درخواست های شهروندان در زمینه درختکاری رسیدگی شد
رییس مرکز سامانه مدیریت شهری و نظارت همگانی شهرداری تهران نیز با اشاره به درخواست قابل توجه شهروندان در زمینه درختکاری گفت: ۸۰ درصد این درخواست ها رسیدگی و مابقی در دست بررسی است.
رضا ناصری نیز این نشست خبری در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا گفت: از روز ۱۵ تا ۲۱ اسفند ماه حدود ۲۰ هزار تماس در موضوع دریافت درخت از سوی شهروندان دریافت کردیم که ۸۰ درصد این درخواست ها نهایی و مابقی در دست رسیدگی است.
وی گفت: در سامانه ۱۳۷ پلاس خدمات ما ۲۴ ساعته است و از روز دوشنبه خدمات گردشگری ۲۴ ساعته می شود.
ناصری تاکید کرد: تعدادی از تیم ها در پارک ها و مراکز اقامتی کم هزینه را شهرداری برای افرادی که تهران را به عنوان مرکز گردشگری نوروزی انتخاب کردند ایجاد کرده و مردم می توانند با تماس با ۱۳۷ پلاس از اطلاعات آن آگاه شوند. در عید امسال با یک سوم حضور کارکنان به صورت ۲۴ ساعته فعالیت خواهیم داشت.
وی افزود: امروز در سامانه ۱۳۷ پلاس زیر کلیدی در سرشماره ۱۳۷ قرار دادیم که شامل خدمات شهروندی و گردشگری است که به عموم مردم این خدمات ارائه می شود و جامعه هدف ما همه مردم کشور هستند و مسافران نوروزی می توانند از آن استفاده کنند.
به گفته رییس سامانه ۱۳۷، عزیزان در ساعات اداری می توانند با سامانه ۱۳۷ پلاس تماس بگیرند و زیر کلید خدمات شهروندی و گردشگری را انتخاب کنند که موضوع اول در مورد راهنمایی و اخذ تورهای گردشگری شهر تهران و موضوع دوم در مورد راهنمایی و مشاوره در حوزه گردشگری است.
وی خاطرنشان کرد: از اردیبهشت ماه امسال اتفاق جدیدی در سامانه ارتباط مردمی شهرداری تهران رقم زدیم و و تحول بزرگی اتفاق افتاد که مبارک بود و این موضوع را می توانیم در آمار مشارکت مردم مشاهده کنیم، این اتفاق بستر مشارکت مردم در موضوعات شهری را تسهیل کرد و مردم می توانند در آن اظهار نظر و همچنین انتقاد و شکایت کنند و بستر گزارشگری فساد را در سامانه ایجاد کردیم و حوزه گردشگری و خدمات شهری هم به این سامانه اضافه می شود.