عطاء اله اکبری روز یکشنبه در حاشیه افتتاح ۱۴ کیلومتر باند دوم در مسیر زاهدان - زابل در گفتوگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: از آنجایی که ساخت بزرگراه نقش مهمی در توسعه همه جانبه سیستان و بلوچستان دارد که تحقق آن منجر به بهبود اقتصاد، افزایش رفاه مردم و کاهش تصادفات می شود این اداره کل همزمان با سفرهای نوروزی علاوهبر زیر بار ترافیکی بردن ۱۴ کیلومتر بزرگراه در محور تراتزیتی زاهدان- زابل عملیات ساخت تنها قطعه باقی مانده این محور یعنی قطعه ۲ را بطول ۲۷ کیلومتر آغاز کرده است.
وی تصریح کرد: طول کلی مسیر ارتباطی زابل - زاهدان حدود ۲۰۰ کیلومتر بوده که تاکنون در این مسیر حدود ۱۵۰ کیلومتر باند دوم به بهرهبرداری رسیده است.
مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان افزایش سهم ایران در بازار ترانزیت منطقه و ایمنی سفر در کنار رونق بندر چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی کشور و توسعه صنعت گردشگری را از مهمترین مزایای ساخت بزرگراه در مسیر زاهدان- زابل عنوان کرد و گفت: با توجه به مطرح بودن این استان به عنوان یکی از قطبهای اقتصادی کشور این اداره کل درصدد است سال آینده از مجموع ۵۰ کیلومتر بزرگراه در دست ساخت در این مسیر ۲۵ کیلومتر آن را همراه پل شیله به بهره برداری برساند و در صورت تداوم تامین اعتبارات مورد نیاز اسفندماه ۱۴۰۳ تمام این محور را دوبانده شود.
وی خاطر نشان کرد: هماینک برنامه ادارهکل راه و شهرسازی شمال سیستان و بلوچستان در آستانه نوروز ۱۴۰۲ زیر بار ترافیک بردن ۶۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی با اعتبار ۱۱ هزار میلیارد ریال و همچنین همزمان کلنگ زنی ۳۰ کیلومتر بزرگراه با اعتبار ۶۰۰ میلیارد ریال است.