قرچک- ایرنا- سکونت اقوام مختلف از سراسر نقاط ایران اسلامی در قرچک باعث می شود تا بسیاری از افراد برای بازدیدهای نوروزی، به این شهرستان سفر کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علیرضا فاتحی‌نژاد روز یکشنبه در آئین افتتاح ستاد اجرایی خدمات سفرهای نوروزی که در محل پلیس راه قرچک برگزار شد اظهار داشت: سکونت اقوام مختلف از سراسر نقاط ایران اسلامی در قرچک باعث می شود تا بسیاری از افراد برای بازدیدهای نوروزی، به این شهرستان سفر کنند و این حضور، فرصت مناسبی است که با استفاده از آن ظرفیت های فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و صنعتی شهرستان توسط مسافران که سفیران فرهنگی جامعه هستند به دیگر مناطق کشور معرفی شود.

فرماندار شهرستان قرچک افزود: قرچک، دروازه ورودی شهرستان‌های جنوب‌شرق استان تهران و اتصال به محور قم – گرمسار و امام رضا(ع) است و مجاورت آن با پایتخت، همه ساله تعداد زیادی از مسافران از آن عبور می کنند.

وی گفت: تمهیدات لازم برای بهبود فعالیت‌های ستاد تسهیلات سفر شهرستان قرچک از چند ماه پیش با تشکیل کمیته‌های مربوطه در حوزه‌های مختلف عمرانی، فرهنگی و تبلیغاتی اندیشیده شده و هم اکنون تمامی امکانات رفاهی، اجتماعی، درمانی، بهداشتی و ... برای پذیرایی از مسافران نوروزی اماده است.

فاتحی‌نژاد تصریح کرد: برای پذیرایی از مسافران نوروزی، تمامی زیرساخت‌های مورد نیاز از جمله مبلمان شهری،ایجاد فضای مناسب بصری و امکانات رفاهی در بوستان‌ها تأمین شده و با رفع مشکلات ترافیکی، این شهرستان به طور کامل آماده پذیرایی از مسافران نوروزی است.

وی با اشاره به بازدید مستمر از نحوه خدمت رسانی به مسافران نوروزی و فعالیت واحدهای صنفی افزود : تأمین امکانات بهداشتی و درمانی، آمادگی بیمارستان برای پذیرش بیماران، نظارت بر بازار مصرف و مقابله با کم فروشی و گران فروشی از جمله اقداماتی است که در طول ایام نوروز به طور کامل انجام می‌شود.

تپه ۷ هزار ساله پردیس، تپه باستانی پوئینک، محوطه‌های تاریخی روستای محمدآباد، امامزاده عبدالله روستای ولی‌آباد، پل تاریخی باقرآباد محل شهادت کفن‌پوشان قیام خونین ۱۵ خرداد مردم دشت ورامین و چندین اثر دیگر، از جمله آثار تاریخی شهرستان قرچک است.

پایگاه ستاد اجرایی خدمات سفرهای نوروزی قرچک در محل پلیس راه این شهرستان با غرفه‌های مختلفی از جمله نمایشگاه صنایع دستی، پایگاه اطلاع رسانی و خدمات رسانی جمعیت هلال احمر، اورژانس، نمازخانه، پایگاه کودک، سیاه چادر و محل استراحت اماده خدمت رسانی به مسافران نوروزی است.

ستاد اسکان آموزش و پرورش قرچک آماده پذیرایی از مسافران نوروزی است

مدیر آموزش و پرورش قرچک گفت: ستاد اسکان آموزش و پرورش قرچک با تجهیز دبیرستان نمونه خود، آماده پذیرایی و اسکان فرهنگیان و مسافران نوروزی است.

رضا داورزنی روز یکشنبه در حاشیه افتتاح پایگاه اطلاع رسانی و خدمت‎‌رسانی ستاد تسهیل سفرهای نوروزی قرچک در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ستاد اسکان نوروزی آموزش و پرورش قرچک همچون سال‌های گذشته، با تدارک امکانات مورد نیاز و تجهیز مدرسه نمونه خود، آماده پذیرایی از فرهنگیان و مسافران نوروزی است .

وی اظهار کرد: قرچک وروی شهرستان‌های جنوب‌شرق تهران و ورود به محور شرق کشور موسوم به امام رضاا(ع) است از این رو، برخی از مسافران و گردشگران نوروزی، برای رسیدن به استان‌های شرقی، از این شهرستان عبور می‌کنند از این رو، تجهیز امکانات مراکز آموزشی به منظور استقرار و اسکان مسافران، در دستور کار ستاد اسکان قرار گرفت.

داورزنی تصریح کرد: مدرسه نمونه دولتی ارشاد واقع در قرچک و کنارگذر شمالی این شهر با امکانات کامل پذیرای مسافران و میهمانان نوروزی است و این دبیرستان از امکانات لازم از جمله حمام بهداشتی ، تلویزیون ، یخچال ،وسایل گرمایشی و برخوردار است.

وی گفت: شماره تلفن ۰۹۰۲۴۷۶۴۴۰۷ ستاد اسکان آموزش و پرورش قرچک در طول ایام نوروز، پاسخگوی مسافران نوروزی است.

تپه ۷ هزار ساله پردیس، تپه باستانی پوئینک، محوطه‌های تاریخی روستای محمدآباد، امامزاده عبدالله روستای ولی‌آباد، پل تاریخی باقرآباد محل شهادت کفن‌پوشان قیام خونین ۱۵ خرداد مردم دشت ورامین و چندین اثر دیگر، از جمله آثار تاریخی شهرستان قرچک است.

قرچک با ۲۷۰ هزار نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.