کاشان - ایرنا - رییس جمعیت هلال احمر کاشان گفت: ۷۶ نیروی امدادگر و سازمان جوانان در طرح نوروزی هلال احمر شهرستان کاشان حضور دارند و به مسافران خدمات ارائه می دهند.

سیدمنصور میرابوطالبی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طرح نوروزی جمعیت هلال احمر در شهرستان ‌کاشان در ۲ بخش طرح امداد و نجات و راهنمایی گردشگران اجرا می‌شود.
وی اظهار کرد: شهرستان کاشان دارای سه پایگاه امداد و نجات شامل شهید کریمیان طاهری سن‌سن، شهدای امدادگر عوارضی قم - ‌کاشان و شهید محمدتقی صالحی است که امور عملیاتی، پشتیبانی، لجستیک و آموزش کمک‌های اولیه، امدادگری و فرهنگی را عهده‌دار هستند.
رییس جمعیت هلال احمر کاشان گفت: انتقال مصدومان سوانح رانندگی به مراکز درمانی و همچنین اسکان اضطراری آنها از جمله وظایف نیروهای هلال احمر در اجرای طرح نوروزی است.
به گفته میرابوطالبی تیم پنج نفره شامل نجاتگر خواهر جمعیت هلال احمر کاشان نیز در تعطیلات نوروز با استقرار در باغ تاریخی فین به گردشگران نوروزی خدماتی ازجمله آموزش کمک های اولیه در پست جوانان نوروزی شهید علی فارسی ارائه می دهند.
رییس جمعیت هلال احمر کاشان بیان کرد: مردم می‌توانند در تمام ساعات شبانه‌ روز برای امدادرسانی با شماره تلفن ۱۱۲ تماس بگیرند، جمعیت هلال احمر کاشان در تعطیلات نوروزی پاسخگوی سوالات و درخواست‌های قشرهای مختلف مردم است.
جمعیت هلال احمر کاشان در تعطیلات نوروز سال ۱۴۰۱ به تعداد زیادی از مسافران نفر خدمات ارایه کرد.
هلال احمر به عنوان یک سازمان غیرانتفاعی و عضوی از نهضت بین‌المللی «صلیب سرخ و هلال احمر» همواره در همه حوزه‌های بهداشت، درمان، توانبخشی، داوطلبان، امور جوانان، امداد و نجات در حوادث طبیعی و غیرطبیعی و غیره پیشتاز بوده است.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.